بیشترین جوجه ریزی به ترتیب در استان های مازندران، گلستان، گیلان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان گزارش شده است که مجموعا ۴۷.۳ درصد کل جوجه ریزی کشور را دربر می گیرد و استان مازندران با ۱۰.۸ درصد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 31 January 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت:

بیشترین میزان جوجه ریزی مرغ گوشتی کشور در مازندران انجام شد که با ۱۰.۸ درصد، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

مسعود احمدی حاجی با بیان اینکه استان مازندران با داشتن ۱۷۷۳ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۷ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره پرورش با ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور، رتبه نخست را بین استان ها به خود اختصاص داده است، گفت: هم اکنون سهم جوجه ریزی نژادهای مرغ گوشتی در کشور برای راس، آپلاس، کاپ و آرین به ترتیب ۶۱، ۲۳، ۹ و ۷ درصد است و این در حالی است که سهم جوجه ریزی نژادهای مذکور در مازندران به ترتیب ۴۹، ۳۵، ۷.۸ و ۸.۲ درصد است که نشان می دهد با برنامه ریزی های انجام گرفته مقدار جوجه ریزی نژاد آرین در مازندران در مقایسه با سایر استان ها افزایش داشته و ۱.۲ درصد بیشتر است.

احمدی حاجی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه سماصط، تعداد جوجه ریزی مرغ گوشتی در استان های کشور متفاوت بوده و بیشترین جوجه ریزی به ترتیب در استان های مازندران، گلستان، گیلان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان گزارش شده است که مجموعا ۴۷.۳ درصد کل جوجه ریزی کشور را دربر می گیرد و استان مازندران با ۱۰.۸ درصد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: دی ماه امسال میزان جوجه ریزی مرغ گوشتی در کشور ۱۳۲ میلیون قطعه بود که سهم مازندران ۱۴.۶ میلیون قطعه معادل ۱۱.۰۶ درصد است.

وی از برنامه ریزی های انجام گرفته برای اختصاص نهاده های دولتی به واحدهای مرغ گوشتی فاقد مجوز یا فاقد پروانه معتبر و ساماندهی ۱۸۲ واحد به ظرفیت ۲ میلیون قطعه خبر داد و تصریح کرد: معرفی واحدهای جوجه ریزی و تامین ۹ هزار و ۸۰۰ تن نهاده در سامانه بازارگاه برای این واحدها انجام شد که عمدتا نژاد آرین بود و سبب افزایش قابل ملاحظه جوجه ریزی گوشتی شد.

احمدی حاجی افزود: طی سه ماه اخیر میزان جوجه ریزی مزارع مرغ گوشتی استان از ۱۰ میلیون قطعه در مهرماه به ۱۴.۶ میلیون قطعه در دی ماه رسید که ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه دی ماه امسال واحدهای مجاز و غیرمجاز در مجموع ۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی نژاد آرین داشتند که تولید گوشت مرغ آن ۴ هزار و ۶۰۰ تن و معادل ۱۷ درصد تولید استان بود، گفت: با ۱۴.۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در دی ماه امسال، ۲۷ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار