رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان و بستری ناشی از ویروس کرونا و احتمال تغییر رنگ بندی کرونایی در شهرستان های مختلف استان، مردم را به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون فراخواند و گفت: گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از فردا چهارشنبه مورخ ششم بهمن ماه، می‌توانند به همراه والدین خود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 26 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود:طبق پروتکل‌ها، واکسن مناسب گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، سینوفارم است که در دو نوبت تزریق می‌شود و واکسن به مقدار کافی در مراکز تزریق واکسن سراسر استان است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر جمالیان ضمن ابراز نگرانی از کاهش رعایت توصیه‌های بهداشتی، تاکید کرد: در طی دو سال اخیر به محض عادی شدن شرایط و کم شدن آمار ابتلا، عادی انگاری در سطح استان رواج یافته و مجدداً ویروس فرصت طلب کرونا باعث افزایش موارد مبتلا شده است که در حال حاضر نیز با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم توجهی به تزریق کامل واکسن به ویژه نوبت سوم رنگ‌بندی شهرهای استان از نظر میزان شیوع کرونا تغییر پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: یک فرد ۳۵ ساله طی دو روز گذشته در استان مرکزی بدون داشتن بیماری زمینه‌ای به کرونا مبتلا و به دلیل عدم تزریق واکسن شرایط بیماری در او تشدید و متاسفانه جان خود را از دست داد لذا بی توجهی به نکات بهداشت و دریافت واکسن خطر مهلک و بزرگی برای سلامت به شمار می رود و در واقع زنگ خطر و هشداری برای کل جامعه است که در صورت ادامه رفتار فعلی و بی توجهی، بار دیگر شاهد گسترش انتشار ویروس کرونا در سطح استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: ویروس اُمیکرون به دلیل قدرت بالای سرایت باعث افزایش آمار مبتلایان شده که در صورت ادامه شرایط شاهد افزایش موارد مرگ و میر نیز خواهیم بود.
وی تاکید کرد: بر خلاف عقیده عموم مردم سویه اُمیکرون نه تنها ویروس ضعیفی نیست، بلکه برخی افراد با ابتلا به آن جان خود را نیز از دست می دهند از این رو شاید سوش اُمیکرون نسبت به سوش‌های قبلی از علائم خفیف‌تری برخوردار باشد اما اگر واکسیناسیون انجام نشود احتمال مرگ فرد مبتلا نیز وجود دارد.
متولی سلامت استان مرکزی توصیه کرد: در صورت ادامه شرایط و بی توجهی به توصیه های صورت گرفته مجبور به اعمال محدودیت کرونایی خواهیم شد که این مهم به نوبه خود در آستانه نوروز موجب بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار