سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ طی روزهای آینده جمعی از اعضای هیئت امنای صندوق شکوفایی و نوآوری در استان اردبیل حاضر شده و زمینه ارتقای فعالیت این صندوق در استان اردبیل فراهم می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 28 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استان اردبیل اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت این صندوق که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی و تعاونی فعالیت دارد، ضروری است.

وی افزود: این صندوق به مدت سه سال است که فعال شده و در طول این سه سال 30 هزار میلیارد ریال سرمایه صندوق است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این صندوق برای وام‌های تا سقف 5 میلیارد ریال سود دریافت نمی‌کند، یادآور شد: متاسفانه تاکنون استان اردبیل نتوانسته تسهیلاتی از این صندوق دریافت کند.

صادقی با بیان اینکه در نشست تخصصی محمدحسین صادقی، مشاور ارشد صندوق با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان، نحوه دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و علم تا عمل، تشریح اهداف و حمایت‌های صندوق و شرایط لازم برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول خواستار مشارکت و همکاری مسئولان دانشگاهی و استانی در راستای جذب تسهیلات این صندوق شد و تصریح کرد: ضروری است در پی حضور مدیران صندوق نسبت به دریافت تسهیلات مناسب اقدام شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به زمان‌بندی جلسات مشترک مدیران صندوق با مدیران نهادهای اجرایی مختلف استان گفت: روز چهارشنبه 8 مهر ماه جاری ساعت 14 تا 16 در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی جلسه اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه‌های استان با مدیران صندوق برنامه‌ریزی شده است.

محمد نریمانی یادآور شد: روز چهارشنبه 8 مهر ماه جاری از ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه در سالن شیخ صفی استانداری جلسه مشترک با اتاق فکر و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسه سوم نیز روز پنج‌شنبه 9 مهر ماه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 10 و 30 دقیقه در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان با حضور مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در استان و فعالان صنعتی و تولیدکنندگان خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه با تاکید به ضرورت دعوت از افراد فعال و متقاضی که بتوانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند، عنوان کرد: بعد از اطلاع‌رسانی گسترده می‌توان کمیته‌ای متشکل از پارک علم و فناوری و دانشگاه تشکیل داد و نسبت به تسهیل روند اخذ تسهیلات توسط متقاضیان اقدام کرد.

همچنین در پی طرح پیشنهادی مبنی بر اخذ نمایندگی صندوق به بررسی شرایط لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه مدعوین به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری این سه جلسه پرداخته و نسبت به مشخص‌سازی روند برگزاری هر سه جلسه تاکید کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار