امامزاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر که در بخش زنان بیمارستان رازی این شهرستان در مهجوریت قرار دارد، پس از 80 سال با پیگیری‌های اوقاف مازندران احیا شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 28 September 2015

به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، امامزاده یوسف‌رضا (ع) شهرستان قائمشهر از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به‌شمار می‌رود که حدود 80 سال قبل و توسط رضاخان پهلوی در راستای مبارزه با ارزش‌های اسلامی و دینی و به بهانه ساخت بیمارستان تخریب شده بود.

پس از تخریب بقعه امام‌زاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر، بیمارستان رازی در صحن امامزاده احداث و به گفته مسئولان اوقاف مقبره این امامزاده در بخش زنان بیمارستان قرار گرفت.

بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر در سال 1313 با عنوان بیمارستان بهداری افتتاح و در سال 1350 از طریق جمعیت هلال احمر با عنوان بیمارستان شیر و خورشید بازسازی شد که از سال 1358 تغییرات ساختمانی در آن به‌عمل آمد.

در حال حاضر حدود 80 سال از واقعه تخریب بقعه امام‌زاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر می‌گذرد و مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران 22 سال قبل اقدام به بازپس‌گیری محوطه بقعه متبرکه کردند که با رأی مثبت دادگاه در ماه‌های جاری این امر عملی می‌شود.

زیارتگاه امام‌زاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر در مکانی غیر از مکان دفن امام‌زاده در کنار درخت چند صد ساله در کمال مهجوریت قرار دارد.

مجتبی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری اظهار کرد: مشکلات امام‌زاده یوسف‌رضا (ع) شهرستان قائم‌شهر از دوران پهلوی با تخریب بنای بقعه و احداث درمانگاه بر روی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی تغییر و تحولات زیادی در محوطه بقعه متبرکه صورت گرفت و مقبره این امامزاده بارها مورد تخریب و تغییر از بهداری به بیمارستان شد، افزود: امامزاده یوسف‌رضا (ع) در مهجوریت قرار دارد و تمام تلاش ما بر این است تا این امامزاده در راستای مبانی دینی و اسلامی ما احیا شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه مراحل احیا و بازپس‌گیری امامزاده یوسف‌رضا (ع) قائمشهر از 22 سال قبل آغاز شد، ادامه داد: جلسات بسیاری بین اوقاف و علوم پزشکی مازندران در راستای تعیین و تکلیف این امامزاده برگزار شد که نتایج خوبی در راستای احیای مکان بقعه حاصل شد.

* ساخت دارالشفاء امامزاده یوسف‌رضا (ع)

این مسئول با بیان اینکه پس از 22 سال موفق به احراز و اخذ رأی از دادگاه شدیم، اضافه کرد: سال گذشته بخشی از رأی دادگاه در بیمارستان رازی اجرا شد و ما به‌دنبال اجرا و آزادسازی کامل آن در یک ماه اخیر هستیم.

باقرزاده نظر سازمان اوقاف را بر گسترش سلامت جامعه دانست و بیان کرد: با پیشنهادات اراده شده ساخت دارالشفاء امامزاده یوسف‌رضا (ع) و داروخانه حضرت در طرح جامع این امامزاده قرار داده شد تا با تعامل مسئولان علوم پزشکی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نتایج طرح جامع امام‌زاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر با حضور مسئولان ارشد استانی نهایی می‌شود، گفت: حدود 6 هزار و 400 متر مربع از مساحت این امامزاده با رأی دادگاه در اختیار اوقاف مازندران قرار گرفت که تا ماه‌های جاری به صورت کامل اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، بازسازی بقعه امامزاده یوسف‌رضا (ع) قائم‌شهر از جمله خواسته‌های مردم مذهبی و مومن منطقه است که همواره این موضوع مورد پیگیری مردم و دوستداران خاندان اهل بیت (ع) قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار