فرماندار ایوان بر ساماندهی وضعیت کنونی شهرداری تاکید کرد و گفت: چرا در طول سال جاری شهردار و شورای شهر حتی یک جلسه با فرماندار به عنوان رییس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برگزار نکرده‌اید؟
کد خبر: ۱۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 28 September 2015

فرماندار ایوان بر ساماندهی وضعیت کنونی شهرداری تاکید کرد و گفت: چرا در طول سال جاری شهردار و شورای شهر حتی یک جلسه با فرماندار به عنوان رییس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برگزار نکرده‌اید؟

به گزارش تابناک ایلام «معروف بسطامی» در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر ایوان اظهار کرد: نارضایتی مردم از شورا و شهرداری ایوان بالا گرفته و هیچ شهروندی از وضعیت کنونی شهر رضایت ندارد که تکلیف این وضعیت باید هر چه سریع‌تر با ماندن یا رفتن شهردار مشخص شود.

وی با بیان اینکه در شهر ایوان مشکلات عدیده‌ای در بحث عمران شهری وجود دارد که ناشی از کم‌کاری مسئولان گذشته است، افزود: هم‌اکنون باید با تعامل، همفکری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان این مشکلات را مرتفع کنیم .در طول دو سالی که از دولت تدبیر و امید می‌گذرد کارهای زیادی در سطح شهرستان انجام گرفته و از آن جایی که کارهای عمرانی زمان و هزینه‌بر هستند باید تلاش خود را بکار گیرم تا از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری شود.

مشکلات امروز حاصل عدم تلاش مسئولان گذشته

فرماندار ایوان اضافه کرد: در بحث فاضلاب شهری باید 80 کیلومتر شبکه اجرا شود که متاسفانه در سال‌های گذشته فقط 5 کیلومتر از این پروژه اجرا شده و با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب ایوان به بخش خصوصی واگذار شده باید تا سال 96 خوراک این تصفیه‌خانه را فراهم و در طول سه سال به سرانجام برسد .

بسطامی بخش وسیعی از شبکه آبرسانی شهر ایوان را فرسوده و نیازمند نوسازی دانست و گفت: تکمیل کار در این بخش نزدیک به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تعامل صورت گرفته بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب و پرداخت خسارت از سوی آب و فاضلاب به شهرداری بابت حفاری انجام شده و شهرداری باید در اسرع وقت حفاری‌ها را ترمیم کند.

اعتبار عمرانی شهرداری صرف حقوق و دستمزد شده است

فرماندار ایوان با اشاره به اینکه اعتباری که بابت کارهای عمرانی در اختیار شهرداری قرار گرفته صرف حقوق و دستمزد پرسنل شده است، گفت: نزدیک به 40 درصد از بودجه عمرانی شهرستان را که نزدیک به 3 میلیارد تومان است برای عمران شهری تصویب کردیم و در آینده‌ای نزدیک در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد .

شهر در خور شان مردم نیست، مردم ناراضی از شورا و شهردار

بسطامی با بیان اینکه ما در قبال مردم مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم، مردم به شما رای داده‌اند و از شما انتظار دارند و این شهر در خور مردم نیست و از شهردار و شورای شهر ناراضی هستند، تصریح کرد: چرا در طول سال جاری حتی یک جلسه با فرماندار به عنوان رییس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برگزار نکرده‌اید؟

دیگر فرصت آزمون و خطا برایانتخاب شهردار وجود ندارد

وی با بیان اینکه شورای شهر باید پای کار بیاید و به نابسامانی‌هایی شهرداری پایان دهد، تصریح کرد: باید تکلیف خود را مشخص کنید که آیا با شهردار فعلی ادامه همکاری خواهید داد یا خیر، اگر بله، بسم‌الله ، کار را آغاز کنید اگر خیر - یک نفر را هرچه زودتر به عنوان شهردار انتخاب کنید و البته کسی را انتخاب کنید که دارای سابقه و کار اجرایی در زمینه شهرداری باشد و این شهر از طریق سرپرست اداره نمی‌شود و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.

شورا باید شهرداری نابسامان را سامان دهد

فرماندار ایوان اظهار کرد: شهردار و شورای شهر باید در قبال مسائل عمران شهری و نارضایتی مردم پاسخگو باشند هرچند شهرداری ماهانه 200 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که ماهی 40 میلیون تومان درآمدزایی می‌کند و این یعنی 160 میلیون تومان هزینه مازاد.

بسطامی یادآور شد: اعتباری معادل 300 میلیون تومان برای توسعه پارک شهدا در نظر گرفته شده و از کل سه میلیارد تومان اعتبار باید 2 میلیارد آن صرف آسفالت معابر شود، همچنین تمام خیابان‌هایی که نیاز به جدول‌کشی دارند باید شناسایی و از همین حالا کار آنها انجام گیرد که نمونه آن در خیابان شهید چمران وجود دارد که باید ترتیب اثر داده شود و از آن برای ایام محرم به عنوان یک کنار گذر استفاده شود، خیابان 22 بهمن باید آسفالت و به خیابان اصلی وصل شود .

وی ادامه داد: در سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان برای مطالعه و طراحی نقشه کمربندی ایوان در اختیار ما قرار گرفته که کار مطالعه آن به اتمام رسیده و ما منتظر نقشه آن هستیم و به محظ ابلاغ نقشه راه در سال جاری حتما کار اجرایی آن شروع خواهد شد.

مصمم به تغییر شهردار هستیم

«قدرت باباخانی» رئیس شورای اسلامی شهر ایوان نیز در این نشست اظهار کرد: تمام اعضای شورا مصمم به تغییر شهردار هستند و این کار را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: در گام اول برای اجرای این کار سرپرست انتخاب می‌کنیم و ظرف مدت 15 روز شهردار را انتخاب خواهیم کرد و دلیل این کار نیز این است که آقای شهردار در طول 6 ماه گذشته در هیچ کدام از جلسات شورا شرکت نکرده و با پرسنل شهرداری رفتار و تعامل مناسبی نداشته است.

شهردار در 6 ماهه گذشته در هیچ جلسه‌ای حاضر نبوده است

رییس شورای اسلامی شهر ایوان با اشاره به اینکه تمام درآمد ما از محل صدور پروانه ساختمان است، تصریح کرد: شهرداری محل درآمد دیگری ندارد که بتوانیم هزینه‌های جاری را با آن پوشش دهیم، مجبور هستیم که هزینه حقوق و دستمزد پرسنل را از این محل پرداخت کنیم


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار