معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی کشور گفت: سالانه حدود 90 فیلم در کشور ساخته می شود که هزینه آن بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 28 September 2015
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی کشور گفت: سالانه حدود 90 فیلم در کشور ساخته می شود که هزینه آن بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا؛حجت الله ایوبی افزود: این فیلم ها به عنوان کالاهای فرهنگی در سینماها برای مخاطبان نمایش داده می شود.

وی با بیان اینکه سینماها از مهمترین اماکن فرهنگی کشور هستند که جمع خانواده ها را در زیر یک سقف برای دیدن شاهکارهای سینما دعوت می کنند تاکید کرد: مدیران باید ذهن خود را نسبت به برخورد با هنرمندان و سینماگران و اهالی فرهنگ بازسازی کنند.

معاون وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه نیازمند بازسازی مدیریتی برای اداره سالن‎ها هستیم ادامه داد: این امر باعث می‎شود مردم خوراک فرهنگی خود را در این اماکن تامین کنند.

وی عنوان کرد: استان همدان با وجود مشاهیر و ادبای فراوان به مهد تاریخ و تمدن ایران زمین شهرت دارد وهمدان شناسنامه تمدن ایرانیان و نماد فرهنگ اسلامی ـ ایرانی است.

وی با اشاره به اهمیت بسزای جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ادامه داد: برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی در این جشنواره را نیز باید به فال نیک گرفت، این رویداد بزرگ سهم این جشنواره است که سال های بعد به درختی تنومند و پربار تبدیل خواهد شد.

ایوبی با اشاره به افتتاح سینما فلسطین همدان گفت: تا زمانی که استانداران، فرهنگ و هنر را در اولویت کاری خود قرار ندهند از ما کاری برنمی آید، و به طور حتم با نگاه فرهنگی استانداران، از این نوسازی ها و بازسازی ها در سطح کشور بسیار اتفاق می افتد.

وی در ادامه از خبرنگاران به عنوان پیام‎ رسانان فرهنگ و هنر یاد کرد و افزود: اهالی رسانه استان همدان احداث سینماهای بیشتر را در استان مطالبه کنند تا چراغ سینما را روشن نگاه دارند.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه برای جشنواره ها ارزش بسیاری قائل هستیم، تاکید کرد: نتیجه برگزاری این رویدادهای فرهنگی، حضور ستاره های فرهنگ و هنر در همدان بوده که بسیار برای استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: شرط اول برای ماندگاری این جشنواره در همدان خواست مردم است.

وی با اشاره به فاجعه منا نیز اظهار کرد: این فاجعه و اتفاقات عجیب و غریب در عربستان سعودی برآمده از برخورد نامتمدانه حکومت آل سعود است.

وی با بیان اینکه تمدن خریدنی نیست که با پول و نفت بتوان آن را به دست آورد اقدامات آل سعود را محکوم کرد و گفت: تمدن یک فرآیند تاریخی است که برخی ملت ها از آن برخوردارند و بعضی دیگر فاقد آن هستند.

رییس سازمان سینمایی کشور ضمن اشاره به تمدن غنی ایران اسلامی افزود: کشور ایران از 12 قرن پیش تجربه حکومت شایسته را داشت به طوری که چهره ای شاخص از خود به جهان عرضه کرد اما برخی از کشورها مانند عربستان نتوانسته اند چهره متمدنانه ای را به دنیا نشان دهند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان چهارم تا هشتم در استان همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار