کد خبر: ۱۰۲۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 09 January 2022
محمد علی محمدی در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان گفت: پس از پیگیری‌های مستمر مجوز اختصاص تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی به مناطق کمتر برخوردار شهر‌ها اخذ شد.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار همدان افزود: در مرحله نخست ۲۵۰ فقره تسهیلات مسکن به مناطق کم برخوردار همدان اختصاص یافته است که بنیاد مسکن پس از انجام ساز و کار لازم باید نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی نمودن این طرح اقدام نماید.

وی افزود: این تسهیلات با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای پیش بینی شده است و پس از پرداخت و جذب سهمیه مرحله نخست سهمیه‌های بعدی ابلاغ خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده افزود: در حال رایزنی و افزایش آن تا میزان ۲۰۰ میلیون تومان هستیم. 

وی اضافه کرد: این تسهیلات از طریق بنیاد مسکن با معرفی به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود و جهت اخذ این تسهیلات متقاضیان باید به شهرداری مراجعه و مراحل اخذ پروانه از شهرداری را طی کنند. 

محمدی افزود: در این راستا بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر، برای مناطق کم برخوردار تا دو نیم طبقه پروانه ساختمانی رایگان صادر می‌شود. 

وی تاکید کرد: فرصت مناسبی است که عزیزان ساکن در نقاط کم برخوردار از جمله دیزج، منوچهری، قاسم آباد، خضر و حصار و... از این تسهیلات استفاده و منازل خود را بازسازی نمایند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص طرح جامع شهر همدان تصریح کرد: اختلاف سلیقه‌ها را به منافع مردم گره نزنیم و طرح جامع شهر همدان لازم است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیش بینی و تامین کاربری‌های مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن یادآورشد: مسکن مهر صرفا برای ساکنان جنبه یک سرپناه فاقد امکانات مورد نیاز بود که هنوز هم در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن با مشکل مواجهیم.

محمدی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر همدان و شهر‌های اقماری شهرستان اظهار کرد: الحاق زمین به محدوده شهر در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد که انتظار داریم فرایند کار با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی افزود: باید به مردم پاسخ درست و دقیق بدهیم با ان شا الله و پیگیری کار بدون زمانبندی مشخص نمی‌شود جوابگوی مشکلات مسکن مردم بود.

معاون امور عمرانی فرمانداری همدان نیز گفت: نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن در تسهیل روند اعطای پروانه‌ها، تخفیف تعرفه‌ها و عوارض و به هر طریق ممکن باید وارد کار شوند تا این طرح مورد استقبال قرار بگیرد.

رضا زمانی افزود: این تسهیلات می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار