در حال حاضر دو هزارو ۱۵۰ خانوار از حمایتهای مستمر کمیته امداد شهرستان فراهان بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ، غلامرضا حافظ کمال رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان اظهار داشت: یکی از مهمترین خدمات کمیته امدادپرداخت کمک معیشت ومستمری به نیازمندان است. براساس آخرین آمار دو هزار و۱۵۰خانوار از کمیته امداد شهرستان فراهان کمک معیشت دریافت می کنند.
حافظ کمال افزود : همچنین براساس آمارپایان ۸ ماهه سالجاری حدود ۷۹۳ خانوار نیز به صورت چند خدمتی و تک خدمتی تحت حمایت کمیته امداد فراهان هستند و معیشت دریافت نمی کنند ولی از خدمات دیگر این نهاد، استفاده می نمایند که با تعداد آمار معیشت بگیران، حدود۲هزار و۹۴۳خانوار می شود و با توجه به آمار خانوار شهرستان فراهان براساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵که ۹هزار و ۷۴۴ خانواده می باشد بیش از ۳۰درصد تحت حمایت این نهاد می باشند و هزار و۵۰۷ خانوار سالمند بالای ۶۰سال هستند که حدود۵۱درصد از خانواده های تحت حمایت را شامل می شود.
رئیس کمیته امداد فراهان اضافه کرد: از نیازهای موثر و جدی نیازمندان که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر و جدی زندگی نیازمندان منجر میشود، کمکهای فرهنگی و اشتغال است.
وی با اشاره به اشتغالزایی کمیته امداد در راستای فقرزدایی اضافه کرد: خانواده با درآمد و استقلال مالی دارای عزت خواهد بود از این رو ایجاد اشتغال از طریق کمک به حضور مددجویان در عرصه های اشتغال و یا معرفی آنها به کارفرمایان جویای نیروی کار رویکردی است که برای فقرزدایی دنبال می شود.
حافظ کمال اظهارداشت:کمک فرهنگی گام دیگری است که برای رفع محرومیت و فقرزدایی پایدار دنبال میشود، اگر امکان تحصیل شایسته برای فرزندان نیازمندان فراهم شود، فقر در خانواده آنها باقی نمی ماند بلکه فرزندی که طعم تلخ فقر را چشیده است، با انگیزه و اعتقاد جدیتری برای حضور شایسته تر در جامعه اقدام می کند.
وی در مورد نحوه مشارکت خیران در تأمین هزینه‌های مددجویان ونیازمندان کمیته امداد ادامه داد: علاقه مندان و خیرین می تواننداز طریق شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶۱۰*۸۸۷۷* به صورت مستقیم وجوه خود را برای کمک به نیازهای محرومان واریز نمایندو یا با مراجعه به اداره کمیته امداد واقع در شهر فرمهین و یا مراکز نیکوکاری شهرهای فرمهین ،تلخاب وخنجین و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۷۲۳۹۵۲ حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ، نسبت به واریز مبالغ کمک خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار