معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نخستین یادواره معلمان شهید تربیت بدنی این استان با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی بهمن ماه امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 02 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، «مهدی دمنه» در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نخستین یادواره معلمان شهید تربیت بدنی کشور با حضور خانواده شهدا و مسئولان استانی و کشوری امسال در تهران برگزار شده و اختتامیه آن بهمن ماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی، تعداد شهدای تربیت بدنی و بهداشت سطح کشور را ۷۳ شهید والا مقام اعلام کرد و گفت: ۶ شهید از مجموع این شهدا از استان مرکزی بوده و این استان نسبت به سایر استان‌ها شهدای بیشتری تقدیم انقلاب کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۷ شهید ورزشکار معلم دارای رتبه‌های ملی، استانی و منطقه‌ای در این استان شناسایی شده که ۶ شهید از مجموع این شهدا شهید شاخص تربیت بدنی و دارای مسئولیت ورزشی در آموزش و پرورش استان هستند.
دمنه، مزین کردن سالن‌های ورزشی به نام شهدای معلم را از برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد و افزود: چهار سالن ورزشی در شهرستان‌های ناحیه یک اراک، سربند، ساوه و زرندیه و خانه ژیمناستیک آشتیان با حضور مسئولان به نام شهدا نامگذاری شد.
وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، تقویت روحیه از خودگذشتگی و معرفی الگوی ارزشی، احصای آمار شهدای تربیت بدنی و سلامت و غنی سازی برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: برگزاری جشنواره فرهنگی، مسابقات کوهنوری و کوهپیمایی به نام شهید نجفی، نام گذاری سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش استان به نام شهدا و برگزاری مسابقات فوتسال فرهنگیان به نام شهید حسینی از جمله برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار