حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی با حضور در این مراسم سالروز حماسه 9 دي و ياد بود دومين سالگرد سردار شهید "قاسم سلیمانی"، مقابله با دشمنان نظام و معاندان و براندازان را يک اصل مهم در نظام اسلامي و آن را يک وظيفه همگاني عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 01 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 11/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
-------------------------
مقابله با دشمنان نظام و معاندان يک وظيفه همگاني 
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با دشمنان نظام و معاندان را يک وظيفه همگاني و اصل مهم در نظام اسلامي برشمرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مراسم سالروز حماسه 9 دي که مصادف با ايام فاطميه (س) و ياد بود دومين سالگرد سردار دلها و يارانش با حضور رئيس عقيدتي سياسي ناجا، سردار فرمانده انتظامي استان مازندران، معاون اجتماعي استان، فرمانده انتظامي شهرستان بابل، امام جمعه اميرکلا، اعضاي شوراي تامين شهرستان بابل و خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان در گلزار شهداي شايستگان شهر اميرکلا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی با حضور در این مراسم سالروز حماسه 9 دي و ياد بود دومين سالگرد سردار شهید "قاسم سلیمانی"، مقابله با دشمنان نظام و معاندان و براندازان را يک اصل مهم در نظام اسلامي و آن را يک وظيفه همگاني عنوان کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور از رشادتها، ايثار، از خود گذشتگي و دلاوري هاي سردار دلهاها و يارانش یاد کرد و گفت: تداوم اين مسير و ادامه دادن راه شهدا بسیار مهم می باشد و همگي مي بايستي تابع و مطيع ولايت رهبري باشيم و صبر، ايستادگي و کار جهادي وظيفه ما است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی در ادامه به حماسه 9 دی روز بصیرت و ولایتمداری تصریح کرد: نهم دی ماه نماد بصیرت، لحظه شناسی، ولایتمداری و عزتمندی مردمی بود که با حضور به موقع خود در صحنه و عبور از فتنه سهمگین جبهه استکبار، نشان دادند مکر و حیله شیاطین که حتی دامنگیر برخی خواص شد، در قلب هایی مملو از عشق به ولایت است، راهی نخواهد داشت.
وی افزود: مردم در جریان فتنه 88 به این نتیجه رسیدند که ماهیت فتنه در مقابله با باورهای اصیل و مقدسات آنها است و اين نتیجه زمانی بارز شد که در روز عاشورا مقدسات مورد هتک حرمت فتنه گران قرار گرفت.
حجت الاسلام ادیانی در پایان خاطرنشان کرد: حماسه ماندگار نهم دی بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد.
------------------
کشف 62 کیلوگرم مواد مخدر در آمل 
جانشین انتظامي استان مازندران از کشف 62 کیلوگرم انواع موادمخدراز سوداگران مرگ در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان آمل خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع موادمخدر در شهرستان آمل، موضوع در دستورکار پلیس تخصصی مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی و شناسایی افراد مورد نظر در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل و پلیس مبارزه با موادمخدر استان، منازل مورد نظر را با هماهنگی قضائی مورد بازرسی قرار دادند.
جانشین انتظامي استان از کشف 14کیلوگرم تریاک و 48کیلو300گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در منازل این سوداگران مرگ جاسازی شده بود، خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی 4 سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .
سرهنگ حسینی در پایان خاطر نشان کرد: تزلزل و تنش در خانواده ها، افزایش طلاق، نزاع و درگیری، افزایش برخی از جرایم و حتی قتل و برخی از آسیب های اجتماعی از معضلات موادمخدر است.
-----------------------
زمینگیر شدن باند کلاهبرداری اسکیمری 60 میلیاردی در مازندران 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از نانوایی های استان، اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید لوازم خانگی به یکی از فروشگاه لوازم خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می کردند.
وی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال آنها جمع آوری شد.
سرهنگ‌ خورشاد با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که 141 عدد عابرکارت شهروندان را کپی و با آنها لوازم خانگی خرید کرده‌اند، گفت:کارشناسان مبلغ سرقت شده از حسابهای بانکی مالباختگان را60 میلیارد ریال برآورد کردند که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده ‌ها خودداری کنید و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
سرهنگ‌ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
-------------------

رفع تصرف 4 هزار و 900 متر اراضی ملی در رامسر 
فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از رفع تصرف 4 هزار و 900 متر مربع از اراضی ملی به ارزشی بالغ بر 50 ميليارد ريال در آن شهرستان، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید جلیل نبوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پي شکايت اداره حقوقی منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی ارضی ملی در شهرستان رامسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی با کار تخصصی و تحقیقات گسترده اطلاعاتی فردی که بصورت غیر قانونی 4 هزار و 900 متر از اراضی ملی را به نفع خود تصرف کرده بود را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی رامسر با اشاره به آزادسازی زمین تصرف شده با حضور ماموران، تصريح كرد: برابر اعلام كارشناسان ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ متهم بالغ بر 50 ميليارد ريال برآورد شده است.
سرهنگ نبوی با اشاره به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
---------------------
دستگیری زوج سارق سیم برق مزارع در میاندورود 
فرمانده انتظامی میاندورود از شناسايي و دستگيري زن و شوهر سارق سیم برق و اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مجید باقری با اعلام این خبر، بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از مزارع و باغات کشاورزی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، 2 سارق حرفه ای با سوابق متعدد کیفری را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اعتراف متهمان به 7 فقره سرقت کابل و سیم برق از مزارع کشاورزی این شهرستان، افزود: متهمان زن و شوهر که به موادمخدر اعتیاد داشتند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ باقری در پایان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان خواست: تا حد ممکن از رها کردن وسایل، تجهیزات و محصولات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.
------------------
کشف 12 هزار و 700 نخ سیگار قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی گلوگاه از کشف 15 هزار و 600 نخ انواع سیگار قاچاق از یک واحد عرضه مواد دخانی خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود کلوانی با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری مقدار قابل توجهی سیگار قاچاق در یک مغازه سیگار فروشی در شهرستان، بررسی موضوع در دستورکار ماموران مبارزه با کالای قاچاق قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و در معیت نماینده اداره صمت به محل مورد نظر مراجعه و طی بازرسی از واحد صنفی شناسایی شده، تعداد 12هزار و700 نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل وی به مراجع قضائی، از مردم خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک و اطلاع از وجود اموال قاچاق، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------
دستگیری 3 سارق با 19 فقره سرقت ساختمان هاي نيمه کاره در تنکابن 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با 19 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشريح اين خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره، بررسی موضوع را با تشکیل پرونده وکنترل نقاط جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، 3 سارق حرفه ای و داراي سابقه سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان، 19 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث را کشف و متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ شعبانی، در خاتمه بیان داشت: شهروندان با استفاده از ظرفیت شبگردها و نگهبان محله و نصب دوربین های مداربسته می توانند از سرقت ساختمانهای نیمه کاره پیشگیری نمایند.
-------------------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار