رئیس کمیسیون عمران مجلس محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسامی ضمن تاکید بر نوسازی ناوگان عمومی کشور، اظهار کرد: ناوگان کشور دچار فرسودگی شده که نیازی به نوسازی دارد بخشی از این ناوگان مربوط به کامیونهاست که بالغ بر یک میلیون تن بار را در سطح کشور جابجا می‌کنند که نیاز به نوسازی دارند.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 31 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نوسازی ناوگان عمومی کشور، اظهار کرد: ناوگان کشور دچار فرسودگی شده که نیازی به نوسازی دارد بخشی از این ناوگان مربوط به کامیونهاست که بالغ بر یک میلیون تن بار را در سطح کشور جابجا می‌کنند که نیاز به نوسازی دارند.

کامیون‌های فرسوده به دلیل مصرف بالای سوخت مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می‌کنند که لازم است این کامیون‌ها اسقاط شوند و نیاز به نوسازی آنها وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات واردکنندگان کامیون ازجمله روند ثبت نام، خرید، واردات و ترخیص و شماره گذاری کامیون‌های وارداتی، گفت: واردکنندگان مشکلات خود را به اعضای کمسیون عمران مجلس منتقل کردند و این کمیسیون نیز برای حل این مشکلات جلسه‌ای را به حضور مسئولان مربوطه تشکیل داد.

رضایی ادامه داد:این جلسه کمیسیون عمران که به منظور بررسی اجرای بند (ث) ماده 30 قانون اجرای برنامه های دائمی کشور درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل و مشکلات مرتبط با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور، مرکز شماره گذاری ناجا، دبیر کانون کامیونداران کشور، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، مدیرعامل سایپا دیزل، مدیر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

وی درباره محورهای که در جلسه مذکور با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده بود، بیان کرد: در این جلسه روند ثبت نام، خرید، واردات و ترخیص و شماره گذاری کامیون‌های وارداتی، خدمات پس از فروش آنها، استاندارد محیط زیست خودروهای وارداتی و همچنین وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده و نیز مالیات بر ارزش افزوده خودروهای وارداتی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده جهرم در مجلس اظهار کرد: در نهایت پس از استماع نقطه نظرات نمایندگان و میهمانان حاضر در جلسه کمیسوین عمران، مقرر شد کارگروهی با حضور اعضای کمیسیون عمران و مسئولان ذیربط جهت رسیدگی و رفع مشکلات وارد کنندگان کامیون تشکیل شود.

رضایی بیان کرد: قرار است این کارگروه ویژه گزارشی در این زمینه تهیه و به اعضای کمیسیون ارائه دهد تا برای حل مشکلات واردکنندگان کامیون تصمیمگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار