مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس نتایج آخرین بررسی‌های کمیته امداد، نیازهای سالمندان در حوزه اجتماعی اولویت بیشتری نسبت به نیازهای معیشتی و اقتصادی داشته که این مسئله نشان دهنده حمایت‌های اجتماعی از سالمندان در کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 28 September 2015

به گزارش تابناک یزد،رضا نوروزی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سالمند برگزار شد، با اشاره به آمار 4 میلیون و 500 هزار نفری تحت پوشش این نهاد، گفت: از 1.5 میلیون نفر سالمند تحت پوشش امداد 38 درصد شهری و 62 درصد روستایی هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه درمان سالمندان روستایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم زیرا بیمه روستایی در اختیار کمیته امداد نیست و این مسئله به یکی از چالش‌های بزرگ حوزه سلامت ما تبدیل شده است.

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد ضمن اشاره به آنکه بیش از 62 درصد از سالمندان تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند گفت: چهار استان خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان و گیلان با دارا بودن 40 درصد از جمعیت کل سالمندان تحت پوشش، بیشترین سالمند را دارند، در حالی که استان‌های البرز، یزد، قم و سمنان با دارا بودن 2 درصد کمترین سالمندان تحت پوشش این نهاد را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای ملی سالمندان محسوب می‌شود گفت: امداد نظرات خود را به صورت تخصصی در حوزه سالمندان نیازمند در این شورا مطرح می‌کند و علاوه بر آن نظرات خود را در حوزه سالمندی ارائه کرده و امیدواریم این نظرات در اسناد ملی و برنامه ششم توسعه لحاظ شوند.

نوروزی در ادامه با تاکید بر آنکه فقر در دوره سالمندی با شدت بسیار بیشتری در جریان است، عنوان کرد: اگر کشور در حوزه تامین اجتماعی اقدامات لازم را برای سالمندان انجام ندهد در آینده نه چندان دور شاهد خیل عظیم سالمندان نیازمند در کشور خواهیم بود که پاسخگویی به نیاز آنان بسیار سخت می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: کمیته امداد در حوزه فرهنگی، آموزشی، تفریحی، سیاحتی-زیارتی و همچنین اشتغال خدمات خود را به طور مدون به سالمندان تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار