مدیرکل اوقاف و امور خیریه در گفتگو باتابناک:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بقاع متبرکه کرمانشاه میزبان برنامه‌های ایام فاطمیه با عنوان "سوگواره یاس نبوی" با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 26 December 2021

محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برنامه‌های ایام فاطمیه با عنوان سوگواره یاس نبوی در ۲۴ بقعه متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود و امسال نیز مشابه سال‌های گذشته بقاع متبرکه میزبان برنامه‌های ایام فاطمیه با عنوان سوگواره یاس نبوی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: با توجه به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز دهه بصیرت با هدف گرامیداشت این ایام برنامه ریزی مناسبی به منظور برگزاری ویژه مراسم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: زمان اجرای طرح سوگواره یاس نبوی از ۸ دی ماه لغایت ۱۳ دی ماه و با هداف ترویج و تبیین فضائل حضرت زهرا (س) است که با همکاری مبلغان بومی در استان کرمانشاه به شیوه مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی با توجه به حجم گسترده دشمنان در حوزه‌های مختلف، ترویج احکام و معارف اسلامی ضرورت دارد و باید در ایام فاطمیه یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم و خباثت دولت تروریست آمریکا را در سخنرانی‌ها و مداحی‌های این ایام یادآور شویم.

صالحی در خصوص برنامه‌های ایام فاطمیه بیان کرد: برنامه شاخص ایام فاطمیه اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا (س)، بر پایه نمایشگاه و برپایی کاروان عزا در روز شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه و امامزادگان استان است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این ایام فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه و نیز خیابان‌های اطراف با سیاه پوش نمودن بقاع متبرکه، طبخ و توزیع غذا در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، اقامه عزای شهادت حضرت زهرا (س)، توزیع بسته‌های مواد غذایی تحت عنوان تبرکات فاطمی برای خانواده‌های نیازمند، برگزاری ایستگاه سلامت و ویزیت و داروی رایگان در امامزادگان، بقاع متبرکه و مناطق محروم از محل موقوفات استان کرمانشاه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به حضور مبلغان در این طرح اشاره کرد و گفت: در مدارسی که ظرفیت حضور مبلغان وجود داشته باشد آمادگی اعزام مبلغان به مدارس را داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار