شورای برنامه ریزی استان با حضور اعضای این شورا و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که در ابتدای این نشست مراسم تودیع و معارفه هایی برگزار شد. 
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 21 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شورای برنامه ریزی استان با حضور اعضای این شورا و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که در ابتدای این نشست مراسم تودیع و معارفه هایی برگزار شد. 

دو راه پیگیری پروژه ها
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۸

احمدزاده در این نشست گفت: در سفر رئیس جمهور برخی از محرومیت‌ها دیده نشد گفتیم و اعلام کردیم که برای این مناطق اعتبار می‌خواهیم، نمایندگان استان در مجلس سه نفر است خیلی زور نمایندگان زیاد نیست خواهش می‌کنم جراید ملی خیلی به این بودجه نپردازند که به ضرر ما است.

وی گفت : از فرمانداران درخواست می‌کنم که پروژه‌هایی عمرانی که در شهرستان هستند را از دو کانال پیگیری کنند، اول اینکه روی قدرت نمایندگان حساب کنند دو نماینده از سه نماینده استان در کمیسیون تلفیق هستند از این ظرفیت استفاده کنید.

احمدزاده بیان کرد: آقای نادران به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق به استان آمدند و وضعیت استان را دیدند لذا از طریق نمایندگان پیگیر احیاء پروژه‌های شهرستانی باشید.

وی بیان کرد: دوم اینکه مدیران کل استان را تحت فشار قرار دهید که پای کار باشند خودم از معاونین می‌خواهم پیگیری کنند شما هم از مدیران کل بخواهید پیگیری کنند.
ایراداتی در مبانی کار وجود دارد، اما سعی کنیم اعتبارات ماده ۲۳ را زنده کنیم.

درخواست رسانه ای شهابی و پاسخ قاطع استاندار
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۱:۴۲

شهابی ادامه داد : در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات استان رشد بسیار خوبی داشته است هم در بحث توازن هم نفت.
وی با اشاره به رشد ۷۱ درصدی درآمدهای مالیاتی استان گفت : مازاد مالیات استان به صندوق استانی واریز می شود و دست ما برای تصمیم گیری هزینه کرد این مازاد باز است.
شهابی نسب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از برخی رسانه در خصوص اعلام رتبه ۳۰ استان گفت : ما اکنون در بودجه ۱۴۰۱ رتبه ۱۸ را داریم.
وی افزود : رسانه های حاضر در جلسه این نکته را منعکس کنند که اگر قرار بر اختصاص بودجه بر اساس جمعیت بود ما در رتبه ۲۹ و اگر بر اساس وسعت بود ما اکنون رتبه ۲۷ بودجه بودیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تذکری فوری خطاب به رئیس سازمان مدیریت گفت : اولا بخشی از افزایش اعتبارات ما مربوط به زلزله سیسخت است و مشخص نیست در سال جدید هم این اعتبارات در بودجه استان دیده شود .
احمدزاده با تذکر به شهابی که خواستار بیان رسانه ای جایگاه بودجه استان شده بود، افزود : ممکن است اکنون رتبه ما از ۲۸ به ۱۸ رسیده باشد اما این نباید باعث حساسیت دیگر استان ها شود.
وی ادامه داد : رقم بودجه استان خیلی هم بزرگ نیست و با این ۲هزار میلیارد تومان قرار است چه کار بزرگی انجام دهیم!
استاندار گفت : من نمی دانم بودجه دیگر استان ها چگونه است اما پس از گذشت بیش از ۴۰ سال هنوز با مشکلات متعدد گریبانگیر هستیم و ۲۲ روستای ما در شهرستان مارگون جاده درست و حسابی ندارند و در بودجه ۱۴۰۱ شق القمری برای استان رخ نداده است.

ویژگی های بودجه
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۱:۳۹

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت استان بخش هایی از بودجه را تشریح کرد و گفت : پیش بینی بودجه برای رتبه بندی فرهنگیان دیده شده است.فصل منابع اب افزایش زیادی با توجه به تنش آبی داشته است که این از نکات مثبت بودجه است.
شهابی ضمن بیان این نکته که هیچ راهی جز تغییر شیوه بودجه ریزی نداریم، افزود : بودجه های گذشته ردیف محور بودند به گونه ای که ۱ هزار و ۲۱۰ ردیف وجود داشت ضمن اینکه ۳۰ درصد این ردیف ها در تهران هستند و همین باعث چانه زنی بعدی می شود که مشکلات متعددی بوجود می آورد.
وی ادامه داد : در بودجه جدید برنامه محوری در دستور کار است که مشکلات گذشته را نداریم. ضمن اینکه متوسط زمان تکمیل یم طرح تا قبل از سال ۹۹ حدود ۱۰ سال بود در حالی که هم اکنون این عدد به ۱۷ سال رسیده است.

نمایندگان در نشست شورای برنامه ریزی حاضر نشدند
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۷

رییس سازمان مدیریت در این نشست دستور کار را گزارش لایحه سازمان برنامه بودجه کل کشور و جایگاه استان در لایحه بودجه عنوان کرد. 
شهابی گفت که سازمان برنامه بودجه از ما خواسته شد که مجمع نمایندگان را دعوت کنیم تا در جریان جزیات بودجه استان قرار گیرند که این اقدام صورت گرفت اما ان ها اعلام کردند که مشغله دارند و نمی توانند در جلسه حاضر شوند.
وی ادامه داد : لایحه بودجه تقدیم مجلس شد و یک ماه فرصت بررسی داشته اما ابتکار دولت جدید این بوده که فرصت بررسی برای مدیران استان ها وجود داشته باشد. 

تودیع و معارفه در شورای برنامه ریزی
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۰:۲۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار