سردار مرتضی میرزایی به مناسبت هفته پژوهش در پیامی فرا رسیدن هفته پژوهش را به به همه پژوهشگران و صاحبان علم و اندیشه تبریک و تهنیت گفت
کد خبر: ۱۰۱۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 16 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، خبار انتظامی استان مازندران در مورخه  24/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
----------------
پیام فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش 
سردار مرتضی میرزایی به مناسبت هفته پژوهش در پیامی فرا رسیدن هفته پژوهش را به به همه پژوهشگران و صاحبان علم و اندیشه تبریک و تهنیت گفت 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است ؛
بسم الله الرحمن الرحیم
دانایی یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می رود و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، فعالیت های پژوهشی است که انجام می گیرد. پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه بوده و راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان است.
نیروی انتظامی در این سال ها تلاش کرده تا با همکاری شخصیت های علمی به سهم خود در مسیر تعالی نظم و امنیت از طریق بهره گیری از هیئت های اندیشه ورزی تعاملات علمی و استفاده حداکثری از نخبگان درون و برون سازمانی موجبات رشد و تعالی دانش بومی و تخصصی را در این حوزه فراهم آورد و با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرمایند:" هدف پژوهش، حل مسائل کنونی و آینده کشور است و عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا باید به صورت یک اصل در مجموعه کارها مورد توجه قرار گیرد"،با تلاش مضاعف نوید بخش شکوفای فردای بهتر در بستر نقشه علمی، دفاعی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران باشد.
از این رو اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و به نوبه خود هفته پژوهش و فناوری را به همه پژوهشگران و صاحبان علم و اندیشه تبریک و تهنیت عرض کرده و امید دارم در پرتو عنایت خداوند متعال، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و اتکا به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی)، همواره در سنگر علم و دانش موفق بوده و بیش از پیش در عرصه نظم و امنیت با اندیشه و قلم خود گامی موثر بردارید.توفیقات روز افزون را برای شما مسئلت دارم.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی
---------------------
پایان سرقت هاي سريالی منازل شهروندان در مازندران 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارق منزل با 17 فقره سرقت از منازل شهروندان در شهرستان های ساری و بهشهر خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر گفت: در راستاي رسيدگي پرونده هاي سرقت منزل در سطح استان با شيوه و شگرد ديلم زني و توپي زني، مراتب شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از اخبار و اطلاعات مالباختگان توانستند یک سارق حرفه ای را که در زمینه سرقت منزل فعالیت مجرمانه داشت در شهرستان نوشهر شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم اهل یکی از استان های جنوب غربی بوده و با خودروی سواری پژو در شهرهای ساری و بهشهر تردد داشته است، تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی پلیس آگاهی با توجه به مستندات موجود در پرونده به 17 فقره سرقت منزل از شهرستان ساري و بهشهر اقرار کرد.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار لازم روانه زندان نوشهر شد، افزود: تحقیقات پلیس برای کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از عموم شهروندان عزیز خواست ضمن توجه به توصیه های پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعاً بامرکزفوریت های پلیسی110 تماس و موضوع را به خدمتگزاران خود درنیروی انتظامی اطلاع دهند.
-----------------
کشف اشیاء عتیقه دو هزار ساله اشکانی در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف اشیاء عتیقه دو هزار ساله در شهرستان میاندورود خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیاء عتیقه در سطح شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار فرماندهي انتظامی شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهم، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان این فرد را مورد تعقیب و مراقبت قرار داده و با شناسایی محل فعالیتش وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی میاندورود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق شدند، بیش از 30 قطعه شیء عتیقه مربوط به دو هزار سال پیش شامل سکه ، کاسه سنگی، انگشتر ، سینی مهر تاریخی و اشیاء مسی را کشف کنند.
سرهنگ باقری با اشاره به اینکه اشیاء مکشوفه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی دارای قدمت تاریخی است، افزود: در این ارتباط متهم به قاچاق اشیاء عتیقه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
---------------
سارق تجهیزات دکل های فشار قوی برق در ساری زمین گیر شد 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق تجهیزات دکل های برق و کشف اموال سرقتی به ارزش 300 میلیون ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدااله حسن زاده با بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از تجهیزات دکل های فشار قوی برق  در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا، ماموران بخش انتظامی پاسگاه هولار در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در محدوده سه راهی تاکام سارق را در حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه سرقت بوده و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت از دکل های برق فشار قوی در شهرستان ساری اعتراف کرد، گفت: طی بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهم تجهیزات و آهن آلات مربوط به دکل های برق به ارزش 300 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ حسن زاده با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند.
--------------------
دستگیری سوداگران مرگ با 9 کیلو تریاک در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری 4 سوداگر مرگ و کشف 9 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در عمليات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی با اعلام این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق مواد مخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت .
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی 4 عامل افیونی در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی بهشهر، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی، متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از دو خودرو،9کیلو تریاک را کشف کردند.
سرهنگ عنایتی با اشاره به تاثیرات مخرب مواد مخدر بر سلامت فردی و خانوادگی ازشهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان تهیه و توزیع موادمخدر موضوع را به مرکز فوریتهای پلیس110 اعلام دارند.
-------------------
با دستگیری 5 سارق،11فقره سرقت در فریدونکنار کشف شد 
فرمانده انتظامی فریدونکنار از دستگیری 5 سارق و 11فقره کشف سرقت اماکن خصوصی در اجرای طرح محله محوراین شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن هاشم پور در تشريح جزئیات اين خبر اظهار داشت: با هدف برقراری نظم و امنیت عمومی و طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح مأموران موفق به دستگیری 5 سارق حرفه ای و 2 معتاد متجاهر و کشفیاتی از قبیل دو فقره موتورسیکلت سرقتی و دستگیری 11 مجلوب و 500گرم از انواع مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامي فریدونکنار در پايان ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس در اجراي طرح هاي مختلف انتظامي، بيان داشت: ارتقاء احساس امنیت و فراهم آوردن محیطی امن برای شهروندان یکی از مهم ترین اولویت های ماموریتی پلیس است و پلیس در برقراری امنیت پایدار در جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزد.
--------------
خون پاك شهيدان ضامن امنيت و آسايش كنوني جامعه 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن در ديدار با خانواده شهید علیرضا اشکور حیدری گفت: خون پاك ومقدس شهيدان ضامن امنيت و آسايش كنوني مردم جامعه است 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی به پاس قدرداني و گراميداشت مقام شامخ شهيدان، با خانواده معظم شهید والامقام علیرضا اشکور حیدری در این شهرستان دیدار کرد.
وی در این دیدار، صبر و استقامت خانواده شهيدان را ستودنی و قابل ستایش دانست و اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مدیون رشادت های شهیدان هستیم.
فرمانده انتظامي تنکابن با تاکيد بر اين که خون پاک و مقدس شهيدان ضامن امنيت و آسايش کنوني مردم جامعه است در توصيف جايگاه ارزشمند شهيدان بیان داشت: شهيدان در بهترين لحظات زندگي خود با دل کندن از همه تعلقات دنيوي به سوی معبود خود پرواز کردند و جاودانگي را براي خويش به ثبت رساندند.
سرهنگ شعبانی زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان و ادامه دادن راه و هدف والاي آنان را يکي از وظايف اساسي هر مسلمان عنوان و خاطر نشان کرد: اگر رشادت ها و جانفشانی ها اين لاله هاي بهشتي در راه اسلام و دفاع از ميهن عزيز اسلامي نبود، امنيت و آرامش کنوني حاکم بر جامعه نيز ميسر نمی شد.
------------------
تقویت اعتماد به نفس در فرزندان 
اعتماد به نفس بزرگترین هدیه ای است که پدر و مادر به فرزندان می دهند که یکی از بهترین راه های این کار، دلگرمی دادن است، اعتماد به نفس نشان میدهد به کسانی تعلق خاطر داریم و انگیزه و توانمند و مقبول و محبوب هستیم 
اعتماد به نفس، به فرزندان ما متوجه می کند که تعلق خاطر دارند، می توانند در کارها سهیم باشند و برای خودشان ارزش قائل هستند و مشکلات را می توانند رفع نمایند و می توانند مثبت صحبت کنند.
اعتماد به نفس به  فرزندانمان امکان می دهد که به خود اعتماد داشته و جمله من می توانم را در ذهن خود حکاکی نمایند.
چگونه می توانید اعتماد به نفس فرزندانتان را بسازید؟
وقتی والدین به فرزندانشان احترام بگذارند، کودکان به خودشان و دیگران احترام می گذارند.
به فرزندان اطمینان و برخورداری از توانمندی را بفهمانید تا نسبت به خودشان و دیگران باور داشته باشند.
پدر و مادر می بایست به فرزندان خود اعتماد به نفس بدهند و از تلاشهایشان تعریف کنند چرا که اعتماد به نفس بزرگترین هدیه ای است که پدر و مادر به فرزندان می دهند و یکی از بهترین راه های این کار، دلگرمی دادن است.
دلگرمی دادن چیست؟
دلگرمی دادن، مهارتی است که با آن می توانید فرزندانتان را با اعتماد به نفس بار آورید. با دلگرمی دادن به فرزندانتان در او تعلق خاطر ایجاد کرده و کاری کنید که احساس انگیزه، توانمندی و محبوب است.
دو کلمه دلگرم کردن و دلسرد کردن در مفهوم جرات با هم اشتراک دارند. با دلگرمی دادن جرات میدهید و با دلسرد کردن جرات را از او می گیرید. جرات یکی از ارکان اعتماد به نفس است.
چطور می توانم اعتماد به نفس فرزندم را افزایش و به او دلگرمی بدهم؟
دوست داشتن فرزند: منظور از دوست داشتن فرزند یعنی اینکه کاری کنیم و جوری رفتار کنیم که کاملاً به اصطلاح بچه ها تابلو باشد که دوستشون داریم، مثلا کاملا علنی به زبان فارسی و با زبان مادری، رودررو، زل بزنید به چشمهای بچه هاتون و بهش بگید چقدر دوستش دارید.
دلگرمی دادن با احترام گذاشتن شروع می شود همه محترم هستند. به جای تقویت رفتار نادرست و یا با انتقاد از فرزندانتان به آنها دلگرمی بدهید که احترام گذاشتن به خود و احترام گذاشتن به دیگران یک رابطه تنگاتنگی دارند در مورد کودکان هم مصداق دارد.
عادت دلگرمی دادن را خودتان به وجود آورید. فرزندانتان را دوست داشته باشید. به فرزندانتان عشق بورزید.
با دلگرمی دادن به کودکان، آنان را همان طور که هستند بپذیریم و به فرزندانتان قدرت انتخاب بدهید.
جایی که لازم است او را ستایش کنید: 
در ستایش کردن فرزندتان لازم است خود واقع بینانه باشید. اگر فرزندتان در کاری موفق نشود یا هیچ استعدادی را در مهارت خاصی نشان نداد تلاش های او را ستایش کنید اما نتایج غیر واقعی را تحسین نکنید.
یکی از راهکار های افزایش اعتماد به نفس در فرزندان احترام گذاشتن می باشد. پدر و مادر باید سعی کنند تا به فرزندشان به عنوان یک انسان نگاه کنند یعنی انسانی مستقل، کامل یا به عبارتی بتوانیم در رفتار با فرزندمان همانگونه که خداوند بنای خلقت را گذاشته نگاه کنیم یعنی طوری با فرزندمان رفتار و صحبت کنیم که به معنای واقعی اشرف مخلوقات می باشد.
به فرزندتان ایمان داشته باشید:
فرزندان باید بدانند و ببینند پدر و مادرشان به توانمندی آنها اعتقاد دارند. فرزندان افکار ما را حس می کنند. بعضی از بچه ها بدون آنکه ما به آنها ایمان داشته باشیم یاد می گیرند به خودشان ایمان داشته باشند.
به فرزندتان ایمان دارید نگاه کلی به او داشته باشید، به اشتباهات قبلی فرزندتان فکر کنید، به کارهایی که درست انجام داده است فکر کنید، نگران اشتباه او نباشید بزرگ شدن یک فرایند تدریجی است چند سال طول می کشد و با در نطر داشتن این نکته می فهمید فرزندتان به مرور مهارت های زیادی کسب خواهد کرد.
نهیه و تنظیم : کارمند رتبه 15 گیتی کرمی مشاوره و مددکاری کلانتری 11 شعید نقی پور شهرستان نوشهر
----------------------

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار