معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارگاه نوآوری و فناوری مستقر در پارک علم و فناوری در ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی به بهره برداری کامل می رسد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 15 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی ضمن تبریک فرا رسیدن روز پژوهش خدمت کلیه دانشجویان، محققین و اساتید تلاشگر این عرصه، افزود: بی شک مراکز علمی و آکادمیک زمانی می توانند مستنداتی با پایه و اساس علمی معتبر ارائه بدهند که بر اساس پژوهش و تحقیقات، عمل کنند که در این راستا معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان یک معاونت مستقل در زمینه تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۳ تشکیل شد و در چند سال اخیر شاهد ارتقا و رشد چشمگیر دانشگاه شده است به طوریکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در قطب ۶ آمایش به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور شناخته می شود و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مجموعه دانشگاهی اراک تیپ دو محسوب می شود، کسب این عنوان بسیار مهم و ارزشمند است.
وی ادامه داد: در زمینه فناوری با حمایت های دانشگاه و همکاری های عوامل مختلف و همکاران گرامی موفق به تجهیز کارگاه نوآوری و فناوری در پارک علم و فناوری شده ایم که در روز ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ یعنی در اواخر هفته جاری با حضور دکتر منظمی‌ پور کلید بهره برداری از این کارگاه خورده می شود.
وی با اشاره به اینکه مبنای محاسبه اچ ایندکس(Hindex) در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پایگاه اسکوپوس می باشد، یادآور شد: از لحاظ پژوهش، رتبه دانشگاه علوم پزشکی اراک در میان کل دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور بر اساس استنادات به مقالات محققین رتبه ۱۶ و Hindex آن در طی ۴ سال گذشته از Hindex ۵۷ به Hindex۷۶ رسیده است که این پیشرفت نسبت به دانشگاه های همتراز خود رشد چشمگیری محسوب می شود.
دکتر کمالی اظهارداشت: در نمایه scopus بیش از ۲ هزار و ۵۱۰ مقاله داریم که به ازای هر کدام از آنها ۲۸/۱ استناد وجود دارد.
وی با اشاره به رشد چشمگیر تعداد مقالات نبست به تعداد اعضای هیات علمی، گفت: ۱۶ درصد از کل مقالات بین الملل به نام اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک نوشته شده و همچنین در میان ۱۰ درصد مجلات برتر، حدود ۱۴۰ مقاله به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در طی جشنواره پژوهش برگزار شده، مجله طب مکمل به عنوان مجله برتر علمی‌پژوهشی آکادمیک در سطح استان شناخته شد که این مهم نشان از رشد کمی و کیفی مجلات طب مکمل است.
وی یادآورشد: تولید کیت تشخیصی همزمان کووید-19، آنفولانزا A و آنفولانزا B در نمونه های تنفسی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر بهزاد خوانساری نژاد، دکتر مهدیه موندنی زاده و دکتر احسان اله غزنوی راد، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی اراک است.
وی در ادامه تولید شربت درمان کرونا به تلاش و همت دکتر حسین سرمدیان و دکتر لطیفی و تولید داروهای پیشگیری در زمینه کرونا و سایر عفونت های تنفسی با تلاش های دکتر ابطحی و سایر همکاران از دیگر پیشرفت ها برشمرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در طول ۲ سال اخیر علیرغم شیوع و گسترش ویروس کووید ۱۹ و پیشبرد حوزه از طریق مجازی و همچنین وجود موانع و چالش های مختلف، نه تنها افت برون داد علمی و پژوهشی نداشته ایم؛ بلکه شاهد پیشرفت های بسیار و چاپ مقالات متعدد در زمینه کرونا بوده ایم که این مهم نشان از علاقه و پویایی محقیقن و دانشجویان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار