مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم افتتاح هفتادمین خانه هلال در این استان، گفت: خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در آموزش نیروهای محلی در مناطق محروم جهت نجات افراد در حوادث است.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 15 December 2021

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» در مراسم افتتاح خانه هلال امام حسن مجتبی(ع) در محله چهارمنار شهر یزد، اظهار کرد: ایجاد چنین ظرفیتی، توفیق بزرگی در مسیر خدمت است و در این راستا ماموریت هلال احمر در رابطه با خانه‌های هلال توجه به آموزش افراد است.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در آموزش نیروهای محلی در مناطق محروم در جهت نجات افراد در حوادث است و این ظرفیت در جهت آموزش داوطلبان و حضور در صحنه اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: هلال احمر، نهادی غیر دولتی است که براساس اهداف بشردوستی حرکت می کند و فعالیت های داوطلبانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره از رهنمون‌های علما و بزرگان در جهت تحقق اهداف و خدمت به مردم استفاده می‌کنیم، هر چند در این کار با مشکلات و مشقلات زیادی مواجه هستیم اما دست از تلاش بر نمی‌داریم.

حرازی زاده یزدی تصریح کرد: قرعه خدمت به نام هلال احمر خورده و باید خوشحال باشیم، در این راه تامین منابع انسانی و فراهم سازی تجهیزات اهمیت زیادی دارد و باید بر روی جمع آوری کمک های مردمی و حمایت های داوطلبان به خصوص در مواقع بحران برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

وی گفت: آموزش رکن مهمی در تامین منابع انسانی است و قطعا از طریق آموزش، جوانان به جای رفتن به سمت آسیب های اجتماعی به سمت خدمت و فعالیت های بشردوستی حرکت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: از سال قبل اتفاق خوبی در زمینه راه اندازی خانه هلال در استان روی داده است، عده ای از داوطلبان در مناطق دورست هستند و شاکله‌ای ایجاد می شود تا اموزش بینند و اگر اتفاقی افتاد اولین افرادی هستند که با توجه به آشنایی با جغرافیایی منطقه به کمک می شتابند.

وی تصریح کرد: اگر در روستا و مناطق محروم اتفاقی بیفتد نجات جان افراد زودتر انجام می شود و قبل از رسیدن نیروها در ارائه خدمات تخصصی می توان از افراد آموزش دیده بومی استفاده کرد.

این مسئول عنوان کرد: باید به سمت این برویم که خدمات بهتری ارائه دهیم، اگر با گروههای جهادی و بسیج همراه باشیم و از ظرفیت آموزش استفاده کنیم می توانیم برنامه ها را توسعه دهیم، در این عرصه بسترلازم را باید فراهم کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، حرازی زاده در پایان خاطرنشان کرد: خدمات بزرگی با تلاش جوانان رقم می خورد و این امر موجب خرسندی است، ما در همه زمینه ها به مشارکت جوانان در توسعه خدمات نیاز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار