رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۴٢ هزار ماموریت توسط این مرکز به انجام رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 14 December 2021

هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی طرح نیرو‌های مرکز ٣ الی ۴ سال ادامه می‌یابد، خاطر نشان کرد: طی ماه گذشته با توجه به آغاز فصل سرما، ۴ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن داشتیم که حدود ١٧ نفر مسموم شدند.

وی در ادامه به بیان توصیه‌های لازم جهت جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پرداخت و گفت: مردم باید در فصول سرما نسبت به راه اندازی وسایل گرمایشی نهایت دقت را به کار گرفته و از سلامت کامل وسایل گرمایشی مثل بخاری، شومینه و. اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: قرار دادن لوله‌های بخاری در آب منجر به تجمع مونوکسیدکربن می‌شود، دودکش و بخاری باید حتما داغ باشد که منجر به تهویه مطلوب شود، قطع بودن لوله یا خروجی دودکش بخاری دلیل بر عدم تهویه است.

رفیعی سروری یادآور شد: رنگ شعله بخاری باید آبی باشد، در صورتی که شعله‌های بخاری قرمز یا نارنجی شد، نشان از سوخت ناقص است و احتمال تجمع گاز مونوکسید کربن در منزل وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در فصول سرد به دلیل احتمال سرمازدگی بهتر است کوهنوردان از کوهنوردی ممانعت کنند و در صورت بروز مشکل با شماره ١٢۵ تماس حاصل نمایند.

رفیعی سروری تاکید کرد: یادگیری کمک‌های اولیه مانند احیای قلبی، ریوی، نحوه کنترل خونریزی و جابه جایی و حمل صحیح مصدوم توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است که ۶٨ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان کرمانشاه فعال است، یک پایگاه اورژانس هوایی که خدمات را در روستا‌های دور افتاده و مکان‌هایی که دسترسی آمبولانس در آن‌ها کم است، ارائه می‌دهد.

گفتنی است ٧٠٠ نیروی فعال در مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند، در دوران شیوع کرونا حدود ٢٠ درصد ماموریت‌ها افزایش پیدا کرد و در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۴٢ هزار ماموریت به انجام رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار