امام جمعه سرپل ذهاب:
امام جمعه سرپل ذهاب با بیان اینکه ائمه جمعه می‌توانند زبان گویای مردم باشند، اظهار کرد: خیلی از مشکلات در جامعه مورد توجه شماری از مسئولان قرار نمی‌گیرد و از این رو ائمه جمعه وظیفه خود می‌دانند که برای رسیدگی به این مشکلات پیشگام شوند.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 11 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص برخی از مشکلات و مطالبات مردمی از حل سه روزه برای پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری این شهر خبر داد و خواستار پیگیری جدی مسئولان در خصوص مطالبات مردمی شد.

وی گفت: چندی پیش اطلاع پیدا کردم کارمندان و کارگران شهرداری سرپل ذهاب حدود سه ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند و پیگیری‌های آن‌ها هم نتیجه‌ای نداشته است، این افراد به دفتر امام جمعه مراجعه کردند و از همان موقع پیگیری‌های خود را شروع کردم. جلساتی با مسئولان مختلف شهری برگزار و از آن‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری قول‌هایی گرفتم تا مطالبات این عزیزان پرداخت شود.

فاطمی نسب با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق کارکنان و کارگران شهرداری، به عدم تحقق وعده‌های مسئولان شهری در مرحله اول اشاره کرد و افزود: هیچ وقت قصد نداریم هر موضوعی را در تریبون نماز جمعه مطرح کنیم و بسیاری از مسائل باید در دفتر امام جمعه حل شود؛ اما برخی مسائل که به مرحله حاد می رسد و مسئولان برای رسیدگی به آن توجهی نمی‌کنند، امام جمعه به ناچار برای حل آن این موضوع را در تریبون نماز جمعه از مسئولان پیگیری می‌کند.

وی توضیح داد: به همین منظور اخیرا در تریبون نماز جمعه خطاب به مسئولانی که می‌توانند این مشکل را حل کنند این مسأله را بیان کردم و انتقادی به سیاست برخی آقایان داشتم و بعد از آن جلساتی با برخی از مسئولان برگزار کردم که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، کمتر از سه روز تمام حقوق و مطالبات کارگران و کارمندان شهرداری پرداخت شد و امروز این قشر زحمت‌کش جامعه نهایت قدردانی را نه از شخص امام جمعه بلکه از تریبون و جایگاه نماز جمعه داشته و دارند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: کار به جایی رسیده بود که کارگران شهرداری برای تهیه نان منزل خود مجبور به نسیه گرفتن از نانوایی شده بودند. این عدم پرداخت‌های به موقع حیثیت و شخصیت این افراد محترم که کار می‌کنند را تضعیف می‌کند؛ بنابراین باید به فکر حل مشکلات این قشر زحمت‌کش جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه چنین مشکل مشابه‌ای متوجه شماری از کارگران یکی از کارخانه‌های این شهر هم شده بود، تصریح کرد: این کارگران وقتی از حل مشکل کارگران و کارمندان شهرداری به وسیله نهاد امامت جمعه شهر مطلع شدند، چند روز پیش نمایندگان خود را به دفتر امام جمعه فرستادند و اطلاع دادند که حقوق این عزیزان هم حدود شش ماه است که پرداخت نشده است.

وی با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای رفع این مشکل، گفت: در کمتر از یک ساعت تمام مسئولان مرتبط با این مسأله که می‌توانستند حقوق معوقه این کارگران را پرداخت کنند را در دفتر امام جمعه جمع کردیم و همانجا به نوعی تعهد کتبی دادند که در کمتر از یک ماه حقوق شش ماه گذشته این 60 نفر را پرداخت کنند.

فاطمی نسب با انتقاد از بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی برخی مسئولان تصریح کرد: این کارها باعث می‌شود که این کارگران درباره خیلی از مسائل دلزده و ناامید شوند. حل این مشکل هم باعث شد تا این تعداد از افراد زحمتکش جامعه که کار خود را به درستی انجام می‌دهند و تنها خواهان دریافت دستمزد خود هستند، از دفتر نماز جمعه شهر راضی و متشکر باشند.

وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم از این تریبون مقدس و ظرفیتی که در اختیار داریم به نفع مردم و برای مردم استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار