کارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت: سینمای نوجوان نیازمند رویدادهای پایه‌ای است.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 28 September 2015
کارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت: سینمای نوجوان نیازمند رویدادهای پایه‌ای است.

به گزارش فارس؛محمد پرویزی با بیان اینکه تفکیک بخش کودک و نوجوان یک اتفاق خوب در راه حفظ حال و هوای جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد:‌ یکی از مشکلاتی که در حوزه فیلم کودک و نوجوان وجود دارد نبود تولیدات کافی برای جشنواره است.

وی ادامه داد: این کمبود باعث شده بود برخی افراد اعلام کنند جشنواره دوسالانه برگزار شود که تفکیک آن راهکار خوبی برای حفظ حال و هوای جشنواره بود.

این هنرمند همدانی با بیان اینکه این اتفاق یک تصمیم مناسب برای جلوگیری از عجله‌کاری است، در ادامه از برگزاری جشنواره در همدان ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تعالی هرچه بیشتر جشنواره باشیم.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه متولی قصه‌های کودک و نوجوان مشخص نیست، تصریح کرد: باید با مشخص شدن متولی اصلی این جریان، ابعاد اجتماعی قصه‌های کودکان باز شده و معضلات آن مطرح شود.

پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر فیلم کودک و نوجوان از بدنه سینما جدا شده است، افزود: سینمای کودک و نوجوان نیازمند رویدادهای پایه‌ای است.

وی خواهان احیای مرکز حمایت از کار کودک و نوجوان در بنیاد فارابی شد و گفت: جشنواره فیلم برای جذب مخاطب با رقبای بسیار زیادی چون بازی‌های رایانه‌ای مواجه است و به همین دلیل از جذابیت فیلم و توانایی جذب مخاطب کاسته شده است.

این کارگردان سینما با بیان اینکه برای جذابیت بیشتر، تولید کارهای تلفیقی می‌تواند راهگشا باشد، اظهار کرد: کار کودک و به ویژه نوجوان بسیار ریشه‌ای است و باید به طور ویژه مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم رقبای سینمای کودک و نوجوان را کنار بزنیم، افزود: سینما باید وارد واحدهای درسی دوران راهنمایی و دبیرستان شده و جایگاه فیلم‌های آموزشی در مدرسه باز شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار