کد خبر: ۱۰۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 26 September 2015
فرماندار فردیس گفت: معلمان در تقویت انگیزه‌های معنوی دانش‌آموزان نقش موثری دارند.

مهدی مهرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز به همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان فردیس، امکانات و برنامه‌های مناسبی را برای پیشرفت و ارتقا علمی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل امروز مهیا کرده که این خود نشان‌دهنده نگاه ویژه آموزش و پرورش به تربیت صحیح دانش‌آموزان در این شهرستان است.

وی دانش‌آموزان را سرمایه‌های ملی و ذخیره آینده کشور دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش از جایگاه رفیعی در کشور برخوردار بوده چرا که بیش از40 میلیون مخاطب را به خود اختصاص داده و از طرفی تربیت‌ و تعلیم‌ نسل جوان و نوجوان به عهده آن نهاده شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در پیشرفت همه‌جانبه کشور و این مهم که درصد بالایی از جمعیت کشور را نسل جوان تشکیل داده، تعلیم و تربیت صحیح این نسل نقش بسزایی را در رشد و توسعه کشور ایفا می‌کند.

مهرور ابراز داشت: معلمان باید در زمینه تربیت دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا با توجه به شرایط کشور از این سرمایه‌های ارزشمند در پیشرفت کشور به خوبی استفاده شود؛ چرا که با هدایت و حمایت دانش‌آموزان شاهد بروز استعدادهای درخشانی خواهیم بود که در عرصه‌های مختلف می‌توانند اثرگذار باشند.

فرماندار فردیس دانش‌آموزان را سرمایه بی‌بدیل برای توسعه همه‌جانبه کشور دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مبنای حرکت خود در حوزه آموزش را بر توسعه دانایی در بین دانش‌آموزان قرار دهیم تا با ایجاد انگیزه بیشتر شاهد شکوفایی استعدادهای فرزندانمان باشیم.

وی با اشاره به هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی بیان کرد: امروز دنیای استکبار به دنبال کم‌رنگ کردن روحیه مقاومت و ایستادگی مردم برخاسته و برنامه‌های گسترده‌ای را علیه جامعه به‌ویژه نسل جوانان برنامه‌ریزی کرده است؛ بنابراین وظیفه معلمین به ‌عنوان حامیان اصلی فرزندان انقلاب بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان تقویت انگیزه‌های معنوی در بین دانش‌آموزان را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: نباید اجازه دهیم کارگردانان شبیخون فرهنگی با نیرنگ‌های خود جوانان این مرز و بوم را فریب دهند؛ چرا که آنان برای رسیدن به اهداف شوم خود هزینه فراوانی کرده‌اند و تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تقویت انگیزه‌های معنوی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان و نسل امروز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار