کد خبر: ۱۰۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 26 September 2015

رئیس اداره دامپزشکی نظرآباد از برخورد قاطع با عرضه غیر مجاز طیور بومی در این شهرستان خبر داد.

علی گلباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: با هدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور و همچنین عرضه غیر بهداشتی طیور بومی، سازمان دامپزشکی دستورالعمل‌هایی را تعیین کرده است.

وی گفت: هدف از وضع این دستورالعمل‌ها حفظ سلامت جامعه است، چرا که مصرف هرگونه مواد غذایی و گوشت سفید و قرمز به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط بوده و سازمان دامپزشکی نمی‌تواند در برابر عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی این اقلام بی‌تفاوت باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه عرضه هرگونه طیور بومی در معابر و مراکز غیر مجاز و بدون پروانه کسب غیر قانونی است، گفت: اداره دامپزشکی در شهرستان نظرآباد با همکاری‌ دستگاه‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی، فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها، به طور جدی با عرضه طیور بومی در مراکز غیر مجاز و یا دست‌فروشی مقابله کرده و با متخلفان برخورد قاطع قانونی انجام می‌دهد.

گلباز بیان داشت: در این راستا با همکاری بخشداری بخش تنکمان و نیروی انتظامی شهرستان نظرآباد، طرحی برای شناسایی واحدهای غیر مجاز عرضه طیور بومی اجرا و تعدادی از این واحدها شناسایی شد.

وی افزود: بر اساس این طرح هفته گذشته بازرسان اداره دامپزشکی در طرحی ضربتی 2 مرکز غیرمجاز عرضه طیور بومی و همچنین 3 واحد سیار که پیش‌ از این شناسایی شده بود مورد اعمال قانون قرار دادند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد ادامه داد: مدیران این واحدها با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

گلباز در پایان با تاکید مجدد بر اینکه این برخوردها برای حفظ سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی انجام می‌شود، از مردم خواست تا ضمن خرید نکردن از طیور بومی در مراکز غیر مجاز، همکاری لازم را با بازرسان دامپزشکی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار