رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی دو سال شیوع کرونا گفت: طی این مت بیش از کرونا، عدم حمایت‌های ارشاد به هنرمندان لطمه زد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 20 November 2021

به گزرش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا درند با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در عرصه هنر‌های نمایشی گفت: هنر‌های نمایشی شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، تعزیه، نقالی، سیرک و ... است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در این رشته‌ها در استان فعال هستند.

وی به گرفتاری‌های اهالی هنر‌های نمایشی در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این مدت هنرمندان سختی‌های بسیاری متحمل شدند، چرا که عمده اجرا‌ها تعطیل شده و دستگاه‌ها نیز برنامه‌هایی جهت فعالیت هنرمندان نمایش نداشتند.

درند گفت: این شرایط عرصه معیشتی را بر هنرمندان هنر‌های نمایشی استان تنگ کرده و متاسفانه در این شرایط هم حمایتی از سوی دستگاه‌های مسئول و بویژه ارشاد استان صورت نگرفت.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: طی این مدت تنها از سوی وزارت ارشاد برای هنرمندان تسهیلاتی در نظر گرفته و کمک بلاعوض جزیی پرداخت شد، اما در این مدت خبری از حمایت ارشاد استان نبود.

درند گفت: طی این دو سال برنامه‌های فرهنگی و هنری عملا تعطیل شده و جای سوال است که اعتبارات فرهنگی استان طی این دو سال کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: سال ۹۷ اعتباراتی که استانداری برای ارشاد استان در نظر گرفته بود حدود ۹۰۰ میلیون تومان و این اعتبارات قطعا در سال‌های بعدی افزایش پیدا کرده و سوال این است که این اعتبارات طی دو سال شیوع کرونا که خبری از فعالیت‌های فرهنگی نبود، کجا رفته است.

درند اظهار کرد: طی این مدت فقط چندین برنامه بی سر و ته و دهن پرکُن برگزار شده و مشخص نیست که اعتبارات این دو سال دقیقا کجا رفته است.

وی با انتقاد از عملکرد ارشاد استان گفت: متاسفانه طی این دو سال حتی در شرایط آبی بلحاظ کرونا ارشاد استان مجوز برگزاری اجرا‌ها را نداده، حال آنکه در استان‌های دیگر در شرایط آبی این مجوز‌ها دریافت شده و هنرمندان اجازه فعالیت داشته اند.

درند گفت: هنرمندان طی دو سال گذشته لطمه‌های زیادی از کرونا خوردند، اما طی این مدت بزرگترین لطمه را از ارشاد و عدم حمایت‌های آن خوردیم.

وی افزود: فصل پنج محلی برای کمک به هنرمندان است که هرسال لیست آن اعلام می‌شد، اما طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این لیست اعلام نشده و مشخص نیست اعتباراتی که باید صرف حمایت از هنرمندان می‌شد، کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: مسئولین ارشاد بگویند این اعتبارات فصل پنج کجا رفته و اگر به کسی کمکی شده چرا لیست هنرمندان اعلام نمی‌شود تا همه چیز شفاف باشد و بدانیم اعتبارات کجا رفته است.

ایسنا آمادگی دارد نظرات مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را نیز منتشر کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار