رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: با توجه به شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا، تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان زیر ۵ سال توصیه می شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر احسان رحیمی افزود: علاوه بر تزریق واکسن آنفولانزا در کودکان باید اصول بهداشتی به طور جدی رعایت شود.
وی یادآورشد: با شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی از جمله آنفولانزا و هم زمانی آن با ویروس کرونا، کودکان یکی از گروه های آسیب پذیر هستند و والدین باید بیشتر نکات بهداشتی و مراقبتی را در قبال کودک رعایت کنند بنابراین رایج ترین روش پیشگیری از مبتلا شدن کودک به ویروس آنفولانزا، تزریق واکسن آن در کودکان می باشد.
وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال و دارای نقص ایمنی و کودکان بالای ۶ ماه و زیر ۵ سال بیش از سایر افراد مشمول دریافت واکسن هستند اما کلیه افراد چه واکسن آنفولانزا را تزریق کرده باشند و یا نه، باید در شرایط مختلف اصول بهداشتی را رعایت کرده و والدین باید این موضوع را به کودکانشان آموزش دهند تا در خطر ابتلا به انواع بیماری های تنفسی و سایر بیماری ها قرار نگیرند.
وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافت شده، در حال حاضر ۸ بیمار بزرگسال و ۷ مورد کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک تاکید کرد: خوشبختانه در سه هفته اخیر شاهد یک سیر نزولی در مراجعه کنندگان به مرکز درمانی هستیم، اما شهروندان توجه داشته باشند که این کاهش به معنای عادی شدن شرایط نیست و همچنان رعایت موازین بهداشتی در کنار دریافت واکسن، اصولی ترین روش های پیشگیری از ویروس منحوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار