‍ در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال مازندران،  یادمان استاد حسن انوشه از مفاخر شهرستان بابل و تجلیل از دکتر علی شافی خیر فرهنگی(بابل) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 16 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیین تجلیل از زنده یاد استاد حسن انوشه ؛ ادیب و دانشنامه نگار بزرگ ایران و دکتر علی شافی مدیرعامل بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه همزمان با هفته کتاب و در اختتامیه جشنواره کتاب سال مازندران برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، روز شنبه ۲۹ آبان‌ماه جاری همزمان با برگزاری جشنواره کتاب سال مازندران، آیین تجلیل از زنده یاد استاد حسن انوشه و دکتر علی شافی به پاس خدمات ارزنده علمی و فرهنگی آنان، با اهدای لوح سپاس از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.
عباس زارع مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: زنده یاد استاد حسن انوشه یکی از مفاخر فرهنگی استان بود که سرپرستی کتاب دانشنامه مازندران را برعهده داشت.

وی افزود: از جمله آخرین آثار در دست تالیف این استاد، دانشنامه مازندران بود؛ این کتاب در سه جلد و هر جلد یک هزار صفحه و در مجموع شش هزار و ۵۰۰ مقاله دارد که نگارش آن به پایان رسیده است. وی آثار فاخر دیگری مانند دانشنامه تاریخ ایران کمبریج و دانشنامه ادب فارسی به یادگار گذاشته است.

وی تصریح کرد: دکتر علی شافی نیز از خیران فرهنگی و مدیر عامل بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه همراه با زنده یاد استاد حسن انوشه پایه گذار دانشنامه مازندران است.

این مراسم با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران و خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست و نهم آبان‌ماه جاری در شهرستان آمل دریای ۲۶ سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگ و هنر جامع علمی کاربردی و با حضور مسئولان شهری واستانی و پژوهشگران و نویسندگان برگزیده کتاب سال مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار