با انتقاد از بی کفایتی دولت عربستان صورت گرفت:
در پی وقوع حادثه اسفناک منا و اعلام عزای عمومی در کشور، اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امروز دروس خود را تعطیل و با تجمع در مدرسه فیضیه بی کفایتی حاکمان مستبد آل سعود در مدیریت حجاج بیت الله الحرام را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 26 September 2015
به گزارش تابناک قم، تجمع اعتراضی و پر شور حوزویان، اساتید و علمای حوزه علمیه در پی وقوع حادثه اسفناک منا که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج شد، در مدرسه علمیه فیضیه برگزار گردید.

در این مراسم نمایندگان بیوت مراجع تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان حوزوی و دیگر شخصیت های حوزوی سیاسی حاضر بودند.

آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت الله عباس کعبی،آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم، حجت الاسلام ملکا رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم، حجت الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، مهدی صادقی استاندار قم و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

حاضران با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و آل سعود جنایت می‌کند، آمریکا حمایت می‌کند، اعتراض خود را به حوادث اخیر حج امسال، که بر اثر سوء مدیریت دولت عربستان صورت گرفته، نشان دادند.

عوامل حادثه منا دادگاهی و مجازات شوند

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این تجمع، با تسلیت حادثه غم بار منا اظهار داشت: عامل این فاجعه انسانی، مدیریت غلط و بی کفایتی سعودی ها بوده است.

وی افزود:اگر جلوی این حادثه که از سوی آل سعود اتفاق افتاده، گرفته نشود، احتمال دارد، این حوادث خونبار باز هم در آینده برای مسلمانان جهان و خانه امن خدا اتفاق بیفتد.

امام جمعه قم با بیان اینکه وقت آن رسیده تا جهان اسلام ضمن ابراز انزجار از بی لیاقتی سعودی ها، به آنها بفهمانند که حرمین شریفین برای همه مسلمانان است تصریح کرد: آل سعود باید بداند که خانه کعبه، خانه همه مسلمانان است و همه دولت‌های اسلامی باید در این مراسم عظیم معنوی نظر داشته باشند و آن را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید پیش از وقوع دوباره آن برای مدیریت آن تدبیری اندیشیده و عوامل آن در دادگاه مجازات شوند تا علت این حادثه ناگوار در اجرای مراسم حج مشخص شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه قرآن کریم می فرماید تولیت این مکان مقدس باید با متقین باشد خاطرنشان کرد: آل سعود بی لیاقت بویی از تقوا نبرده است که مقصران این حادثه ناگوار را حجاج اعلام می‌کنند، حجاجی که تنها لباس احرام بر تن داشتند، چگونه می‌توانند مقصر این حادثه باشند.

وی در ادامه افزود: از رییس جمهور می خواهیم اکنون که در جمع سران کشورهای اسلامی در سازمان ملل حضور پیدا کرده اند، برای برخورد با آل سعود جهت پاسخگو بودن، تصمیم قاطعی اتخاذ نمایند.



 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار