مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون فارس اعلام کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود بیش از۷۲ هزار تن مرکبات در این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 13 November 2021

تابناک فارس به تقل از ایرنا: حمید رشیدی افزود:‌برداشت مرکبات در این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز شده است و تا فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد:‌سطح زیر کشت انواع مرکبات این شهرستان دو هزار و ۸۶۰ هکتار است که از این میزان دو هزار و ۵۷۰ هکتار آن بارور است.
وی گفت: شهرستان کازرون رتبه سوم تولید مرکبات در استان فارس را دارد و کشت مرکبات در این شهرستان زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.
رشیدی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت باغ مرکبات در کازرون مربوط به پرتقال با یک هزار و ۲۰۰ هکتار است، افزود:مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان به ترتیب میزان تولید عبارتند از انواع پرتقال، نارنگی، لیموترش، لیمو شیرین، نارنج و سایر گونه‌های مرکبات.
مدیر جهاد کشاوزی کازرون با اشاره به اینکه بسته بندی و تفکیک مناسب مرکبات برای عرضه به بازار یکی از شرایط فروش بهتر این میوه‌ها و حفظ کیفیت آنها است گفت: در حال حاضر ۲ واحد بسته بندی مرکبات با ظرفیت ۶ هزار تن و ۳ سردخانه بالای صفر به ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲ هزار تن در شهرستان کازرون در حال فعالیت هستند.
رشیدی گفت: والنسیا، واشنگتن ناول، توسرخ و محلی( شاپوری) ، نارنگی شامل کینو، لیمو ترش شامل پرشین لایم، لیسبون ازارقام پرتقال تولیدی در شهرستان کازرون است.

کازرون در غرب استان فارس است و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.



برچسب ها: برداشت ، مرکبات ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار