مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،گفت: از سال 96 تا کنون و در راستای زیبا سازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل های مخابراتی 412 دکل از سطح شهر جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 10 November 2021

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،اعلام کرد،
جمع آوری 412 دکل ارتباطی طی چهارسال / با هدف ساماندهی دکل های ارتباطی 132 دکل تجمیع شده اند
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،گفت: از سال 96 تا کنون و در راستای زیبا سازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل های مخابراتی 412 دکل از سطح شهر جمع آوری شده است.
به گزارش تابناک رضوی، محمد جواد رجائیان در این خصوص افزود: درکنار جمع آوری 412 سایت و دکل مخابراتی طی چهار سال 132 دکل و سایت نیز تجمیع شده اند که این امر باعث جلوگیری از احداث و نصب 268 سایت مخابراتی و دکل در شهر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای حفظ سیما و منظر شهری دکل های مخابراتی به شکل درخت طراحی و در بوستانها و فضاهای سبز شهری جانمایی و نصب شده اند. از این پس مجوز نصب دکل های ارتباطی در بوستان ها پس از تایید کارگروه مکان یابی شهرداری صرفا در قالب طرح زیباسازی درختی اقدام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،با بیان اینکه برای کاهش تعداد دکل های ارتباطی از دکل های ترافیکی استفاده دو منظوره شده است اظهارکرد: برهمین اساس از این دکل ها در کنار کاربری ترافیکی با نصب تجهیزات به عنوان دکل مخابراتی و ارتباطی استفاده شده است که موجب کاهش آلاینده های بصری در سطح معابر شهر شده و صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز به همراه داشته است.
رجائیان،ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده پس از پایان قرارداد BOLT با شرکتهای مخابراتی کلیه دکل های احداث شده به مالکیت سازمان فاوا شهرداری مشهد درخواهد آمد که از این محل سالانه 30 میلیارد تومان درآمدپایدار ایجاد می شود.
گفتنی است توجه به سیما و منظر شهری، ایجاد ملاحظات پدافند غیرعامل، توسعه پوشش شبکه مخابراتی شهر مشهد و جلوگیری از گسترش بی رویه سایتهای مخابراتی از اهداف طرح ساماندهی سایت های مخابراتی می باشد که با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار