دریاچه ولشت، نام یک دریاچه آب شیرین در استان مازندران است که در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق منطقه ییلاقی کلاردشت قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 03 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، این دریاچه کوهستانی با چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران به شمار می‌آید و هر سال، میزبان صدها گردشگر محلی و مسافر از شهرهای دیگر است.

دریاچه ولشت که یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور ایران محسوب می‌شود، در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا قرار دارد و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است، به طوری که گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری در این دریاچه و اطراف آن زندگی می‌کنند. متاسفانه حضور گردشگران بدون نظارت نهادهای مربوط در طول سال‌های اخیر، این دریاچه آسیب‌پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دستخوش تغییرات نامطلوبی کرده است که زندگی برخی جانوران و آبزیان را تهدید می‌کند.

ماهیگیری، شنا، قایق سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی در اطراف دریاچه و تماشای زیبایی‌های طبیعی کوهستان از جمله تفریحاتی هستند که در منطقه دریاچه ولشت وجود دارند. سفر به دریاچه ولشت در تمام فصول سال، سفری لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است؛ البته بهتر است در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. دو مسیر دسترسی به این دریاچه زیبا وجود دارد و شما می‌توانید با گذر از جاده آسفالته و یک جاده خاکی به آن برسید.

هر آنچه باید درباره دریاچه ولشت مازندران بدانید:

دریاچه آب شیرین ولشت در جنوب غرب شهرستان چالوس و در شمال شرق بخش کلاردشت در دهستان «بیرون بشم» در روستای ولشت واقع شده است. موقعیت دریاچه ولشت در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن آباد، سبب شده است تا گردشگران بسیاری به سمت آن جذب شوند. این دریاچه شگفت‌انگیز در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸، توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان هفتاد ‌و یکمین اثر طبیعی ملی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. 

ایسکانیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار