پس از تغییر دولت و پایان آرامش معمول مدیریتی مانده از دولت قبل به دلیل جا افتادن نظارت ها ، جایگاه ها و حساب بری مدیران استانی از مسئولین ارشد استانی و کشوری ، مدتی است در استان شاهد بی نظمی ها ، بی برنامگی ، سرگرم شدن مدیران و ناظران به نتیجه انتخابات و تغییرات و سهم خواهی ، هستیم .
کد خبر: ۱۰۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 02 November 2021


تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از تغییر دولت و پایان آرامش معمول مدیریتی به دلیل جا افتادن نظارت ها ، جایگاه ها و حساب بری مدیران استانی از مسئولین ارشد استانی و کشوری ، مدتی است در استان شاهد بی نظمی ها ، بی انگیزگی ، بی برنامگی ، سرگرم شدن مدیران و ناظران به نتیجه انتخابات و تغییرات و سهم خواهی های سیاسیون و مدعیان فتح دولت و مناصب آن ، هستیم .
مشخص نبودن جایگاه ، نفوذ و اقتدار استاندار و معاونین وی ، ضعف در مقابل دخالت های نمایندگان و سردرگمی در شیوه اعمال اقتدار خود ، استان را درگیر شرایط بغرنجی کرده است که هر روز خبری مهم یا غیر مهم کل فضای استان را به هم می ریزد !
در این چند روز حاشیه سازی ها پیرامون دانشگاه علوم پزشکی و زمزمه تغییر رئیس دانشگاه که مشخص نیست بر چه اساس و اصولی مطرح می شود و یا حواشی پیرامون یک بخشنامه درون سازمانی در آموزش و پرورش در خصوص اعلام اسامی دانش اموزان سادات برای ارئه به درخواست یک خیر جهت کمک ، تغییرات نچندان دلچسب در مجموعه استانداری و اخیرا هم جنگ و جدل دو نفر از اساتید دانشگاه ، نمونه هایی از سردرگمی و ضعف مدیریت کلان در استان است که باید گفت ، اگر هر چه سریعتر عنان مدیریت واقعی ، بانفوذ و موثر به دست استاندار نیافتد ، به هم ریختگی و سوء استفاده از خلا اقتدار ، پیش آمد چنین موضوعاتی را جدی تر خواهد کرد .
ماجرای جنجال آفرینی اساتید!
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۹:۳۱

مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی وقتی احساس نامشخص بودن آینده و مسیر پیش رو را داشته باشند ، نتیجه می شود چیزی همانند درگیری اساتید دانشگاه یاسوج که قاعدتا باید محل تولید و انتشار فرهنگ باشد چیزی که امروز در رسانه خلاف آن منتشر شد و کار رئیس دانشگاه و عضو هیئت علمی به شکستن اموال دانشگاه و از حال رفتن یکی از طرفین دعوا منجر شد !
به نقل از رسانه ها در درگیری عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه یاسوج کار به پرتاب اشیاء و از حال رفتن یکی از طرفین دعواشده است .
رئیس دانشگاه یاسوج ماجرای دعوا را اینگونه شرح می دهد
احمد عریان گفت : عصر روز دوشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۰ یکی از دانشیاران این دانشگاه که با درخواست انتقالی اش از این دانشگاه مخالفت شد به دفتر اینجانب مراجعه کرد و پس از سر و صدا با هدف درگیری فیزیکی، اقدامی دون از شأن یک عضو هیئت علمی را انجام داد.
وی افزود: این فرد که غیربومی استان بوده، تقاضای انتقالی داده که با درخواست او مخالف شد چراکه هر عضو هیئت علمی باید ۳۰ سال در دانشگاهی که عضو هیئت علمی شده به تحصیل و خدمت بپردازد، هر چقدر با شلوغ کردن، سر و صدا کردن قصد درگیری فیزیکی داشت اما من پاسخی به او ندادم که  داخل اتاق را پرت کرد و منجر به شکستن فلاسک و شیشه های اتاق شد اما مشکل خاصی برای من پیش نیامد چراکه سایر همکاران پس از اینکه متوجه سر و صدا شدند او را مجاب و از ادامه رفتاری و درگیری او جلوگیری کردند.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: مگر می شود از امتیاز استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج استفاده کنند پس از اینکه دانشیار شدند و تازه باید نتیجه و ثمره آنها را استان ببیند و بدرد استان بخورد، انتقالی بگیرند و دانشگاه و دانشجویان را از داشتن دانشیار محروم کنند.
عریان عنوان کرد: اگر بنا باشد هرکس بیاید و از امتیاز استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج استفاده کند تا عضو هیئت علمی شود و به درجه دانشیاری برسد بعد تقاضای انتقالی دهد که مشکلی از این استان حل که نمی شود بلکه به مشکلات می افزاید.
و اما قرائت عضو هیئت علمی و طرف دیگر دعوا !
مجید بهره‌ور، این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا توضیحات رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص علت درگیری را خلاف واقع دانست و توضیح داد: بنده به علت مشکلات خانوادگی و بیماری مادرم درخواست ماموریت به دانشگاه گیلان را داشتم اما با وجود اینکه هیئت رئیسه دانشگاه با درخواست اینجانب موافقت کرده بود رئیس دانشگاه نمی دانم به چه دلیلی مخالف کرد.
وی افزود: بحث درخواست من تمام شده بود تا اینکه متوجه شدم اعضای هیئت علمی دیگر از راه های دیگر وارد شدند و با درخواست آنها برای انتقال دائم به شهرهای مشهد و همدان موافقت شد؛ آیا چون پارتی ندارم باید اینطور با من برخورد شود و رئیس دانشگاه بین چند نفر تبعیض قایل شود.
بهره ور اظهار کرد: سال ۸۳ بورس دانشگاه یاسوج شدم و از سال ۸۵ شروع بکار کردم و قصد انتقالی نداشتم بلکه یک سال ماموریت تقاضا دادم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه جای پدر من هست اما به علت چنین رفتاری به من فشار آمد و اعصابم خورد شد و فلاکس توی اتاق را به دیوار زدم که در شأن من نبود و عذر می خواهم.

به هر جهت استاندار کهگیلویه  وبویراحمد به عنوان مدیر ارشد استان باید هر چه سریعتر استان را از این وضعیت که هنور حالت گذار از دوره ای به دوره دیگر دارد را پایان دهد و اگر قرار است تغییراتی ایجاد شود با رایزنی با وزرا این کار را سرعت دهد .
به عنوان مثال تغییر مدیر کل آموزش و پرورش حتمی است پس تلاش کند که هر چه سریعتر این وضعیت سردرگمی را پایان دهد تا آموزش و پرورش اینگونه مورد هجمه های سیاسی و قومیتی و وارد حاشیه های بی مورد نشود . همین مورد برای دیگر مدیران هم مصداق است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتما به عملکرد استانداران قبل توجه کند و ببیند که استاندارانی که به اصطلاح ریش و قیچی را دست نمایندگان ، سیاسیون و درخواست هایشان دادند و معطل رضایت و چانه زنی های آن ها شدند ، با چه سرنوشتی مواجه شدند و برعکس استاندارانی که شان و جایگاه خود و دولت را با رعایت حریم حفظ کردند با چه عزتی منصب استانداری را تحویل دادند .
استاندار باید بداند که بسیاری از این مدیران در نبود اقتدار در مدیریت ارشد استان ، خود را مطیع اوامر و فقط پاسخگو به نمایندگان می دانند بنابراین باید هر چه سریعتر این اقتدار مدیریتی در استان حاکم شود .
عقل سیاسی و مدیریتی می گوید استاندار باید به گونه ای عمل کند که نمایندگان در مواقع لزوم و صرفا برای کمک فراخوانده شوند نه اینکه مرتبا دستورات آن ها تحت عناوین مختلف از طرف وی اجرا شود و این نکته اساسی برای مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد بوده و خواهد بود .
ماجرای دعوای اساتید دانشگاه ، خودسوزی فرزند شهید ، حواشی پیرامون آموزش و پرورش ، وضعیت بغرنج و رها شده منطقه زلزله زده سیسخت و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر می توانند نشانه ای از ضعف مدیریتی دولت رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد باشند . این در حالی است که اکنون انتظارات از دولت جدید و منصوبین آن در استان ها به مراتب بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشته باشیم با این شیوه مدیریت و انتصابات به نتیجه برسد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار