چهار تن از دوومیدانی‌کاران استان قم از سوی فدراسیون این رشته برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به دو رویداد آسیایی دعوت شدند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک قم، دوومیدانی قم که در سال‌های اخیر به واسطه سرمایه‌گذاری بسیار خوب بر روی استعدادها و نخبه‌های رده‌های سنی پایه پیشرفت‌های بسیاری داشته و با پرورش ورزشکاران مستعد در رده‌های سنی مختلف به مدال‌ها و افتخارات متعددی در سطح داخلی و برون‌مرزی دست یافته، اکنون نماینده‌های خود را آماده دو اعزام آسیایی می‌بیند.

از سوی فدراسیون دوومیدانی 47 دوومیدانی‌کار به اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت شدند تا نخستین مرحله اردوی تیم ملی دوومیدانی ایران با هدف حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و همچنین مسابقات داخل سالن قزاقستان تشکیل شود و ایران با قدرت در این دو رویداد مهم حضور یابد.

اردوی تدارکاتی آماده‌سازی تیم ملی دوومیدانی در هر دو بخش مردان و بانوان از روز جمعه چهاردهم آبان ماه در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود و ملی‌پوشان قم علی قاسم‌بابایی، رضا ملک‌پور، امیر مقدمی و محدثه ابراهیم‌پور در این اردوی متمرکز با حضور ۲۱ مربی تمرین می‌کنند.

37 نفر از اردونشین‌های تیم ملی دوومیدانی کشورمان را مردان دوومیدانی‌کار تشکیل می‌دهند و 10 نفر دیگر در بخش بانوان تمرین می‌کنند، در حالی که این نفرات از استان‌های تهران، مرکزی، اردبیل، خراسان‌رضوی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، کرمانشاه، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، گلستان، همدان، لرستان، قم، بوشهر، ایلام، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان هستند.

ورزش قم در دهه 1380 و با درخشش پرافتخارترین ورزشکار رشته دوومیدانی ایران در رشته پرش با نیزه یعنی محمد محسن ربانی توانست از مسابقات 2007 قهرمانی آسیا در اردن به مدال طلای پرش با نیزه قاره کهن دست یابد، مدالی که قبل و بعد از آن هنوز هیچ دوومیدانی‌کاری موفق به کسب آن نشده و ربانی تنها پرنده طلایی ایران در آسیا به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار