سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شاخص‌های ابتلا و مرگ و میر جدید کرونا در جهان برای اولین بار در دو ماه گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 29 October 2021
 سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شاخص‌های ابتلا و مرگ و میر جدید کرونا در جهان برای اولین بار در دو ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه اعلام کرد که شاخص‌های آلودگی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا «کووید ۱۹» در جهان برای اولین بار در دو ماه گذشته افزایش یافته و تاکید کرد که این همه‌گیری هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: تعداد کلی موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در حال حاضر برای اولین بار در دو ماه گذشته در حال افزایش است.

وی هشدار داد: افزایش فعلی در اروپا نسبت به کاهش در سایر مناطق برتری دارد و این یک یادآوری جدید است که همه‌گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس تاکید کرد که این همه گیری به دلیل تداوم دسترسی نابرابر به ابزار‌های کنترل تا حد زیادی پابرجاست.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۲۴۴.۹ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را در جهان ثبت کرده است که از این تعداد ۴.۹۷ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

روز چهارشنبه این سازمان اعلام کرد که طی ۷ روز گذشته بیش از ۲.۹ مورد و بیش از ۴۹۰۰۰ مورد فوتی جدید بر اثر این بیماری را رصد کرده است که نشان دهنده افزایش ۴ درصدی شاخص مبتلایان و مرگ و میر‌ها ۵ درصد است.

منبع: شفقنا، به نقل از آرتی عربی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار