مدیر بخش دریایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی:

آمادگی سکوهای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی برای برداشت 50 میلیون مترمکعب گاز از دریا

مدیر بخش دریایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: در حال حاضر سکوها و خطوط لوله فاز15 و 16 دارای این توان هستند که با ظرفیت کامل فعالیت کرده و روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز را از دریا منتقل کنند.
کد خبر: ۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 15 September 2015
تابناک بوشهر: آرش کوهلی ، پیشرفت اجرای بخش دریایی فازهای 15 و 16 را صد درصد خوانده و ادامه می دهد: پیشرفت تایید شده این پروژه 98 درصد است که دو درصد باقی مانده به رویه های تحویل و تحول ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته، سکوها و خطوط لوله در مدار فعالیت قرار گرفته اند، افزود: به دلیل قرار گرفتن فازهای 15 و 16 در نواحی مرزی میدان پارس جنوبی، این فاز همواره جزو اولویت های وزارت نفت بوده است.

وی با خاطرنشان کردن اینکه 10 درصد انتهای پروژه، حجم زیادی از کار و هزینه را به خود اختصاص می دهد، اضافه کرد: در شروع تحرک جدید پروژه، پیشرفت بخش سکوهای دریای پروژه 87.8 و خطوط لوله 97.1 درصد بوده داشته است.

کوهلی گفت: این پروژه شامل دو سکوی دریایی و دو رشته خط لوله زیردریایی است به طوری که هر کدام از سکوها یک خط 32 اینچ برای انتقال گاز ترش و یک خط لوله 4 اینچ برای انتقال گلایکول را دارا هستند.

مدیر بخش دریایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، ادامه داد: سکوها در فاصله 110 کیلومتری ساحل قرار گرفته اند و هر کدام از آنها از ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بخش دریا توسط یک کنسرسیوم متشکل از شرکت تاسیسات دریایی، صف و ایزایکو اجرا می شود، گفت: علاوه بر شیرین سازی گاز ترش، تولید اتان، میعانات و گوگرد نیز از اهداف دیگر توسعه فازهای 15 و 16 به شمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار