بیمارستان ۱۷ شهریور آمل از فهرست کرونایی خارج شد

فرماندار آمل با اعلام خروج بیمارستان ۱۷ شهریور این شهرستان از فهرست مراکز درمانی پذیرش بیماران کرونایی ، گفت : در حال حاضر وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمل رو به کاهش است.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 12 February 2021

علیرضا شریعت در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزاری شد ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر چه وضعیت کرونایی آمل به ثبات رسیده ، ولی همچنان چهار بیمارستان دیگر شهرستان در فهرست پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

وی محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش شبانه روزی کادر درمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را علت به ثبات رسیدن وضعیت کرونایی آمل عنوان کرد و گفت : با خروج بیمارستان ۱۷ شهرور از لیست مراکز درمانی کرونایی می توان خدمات مطلوب تری به مراجعین عادی نیازمند درمان داد.

فرماندار آمل با بیان اینکه شهرستان و مردم آمل روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند ، افزود: شرایط فعلی نیز شکننده است و نباید اجازه داد با عادی انگاری ، روزهای دشوار گذشته بازگردد.

وی تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در چهار بیمارستان آمل ۲۱۱ نفر اعلام کرد و گفت که ١٨٠ نفر این بیماران شهروندان آملی و باقی از شهرستان های اطراف هستند.

شریعت با ابراز تاسف از مرگ ۲ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های آمل طی ٢٤ ساعت اخیر ، افزود : خوشبختانه تعداد فوتی های شهزستان آمل نسبت به شهرهای اطراف کم تر است و این نشان دهنده عملکرد خوب کادر درمان می باشد.

وی ادامه داد : با وجود اینکه شرایط آمل نسبت به هفته های پیشین از یک پایداری نسبتاً خوبی برخوردار است و روند کاهشی گرفته ، ولی همچنان شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و نیاز است مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

آغاز واکسیناسیون کرونا نباید باعث عادی انگاری شود

فرماندار آمل همچنین به تزریق واکسن کرونا به تعدادی از کادر درمانی این شهرستان اشاره کرد و گفت : آغاز طرح واکسیناسیون کرونا نباید فضای عادی انگاری برای جامعه ایجاد و مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت کند.

وی آغاز تزریق واکسن را اتفاقی خوب برای بازگشت شرایط اجتماعی به وصعیت عادی دانست ، اما هشدار داد : هنوز تا واکسیناسیون عمومی زمان طولانی باقی مانده و باید در این مدت بسیار هوشیار بود.

شریعت همچنین اعلام کرد که امروز پنجشنبه ١٠٥ نفر از کادر درمان بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) شهرستان آمل در پنج بیمارستان این شهرستان توسط واکسن اسپوتنیک روسی واکسینه شدند.

وی افزود : واکسیناسیون در پنج بیمارستان این شهرستان شامل بیمارستان های امام علی (ع)، امام رضا(ع)، امام خمینی (ره)، بیمارستان ۱۷ شهریور و بیمارستان شمال با اولویت کارکنان بخش مراقبت های ویژه (ICU) آغاز شده است.

این تعداد واکسن بخشی از سهمیه ۴۸۰ دوز واکسنی است که در نخستین نوبت طرح واکسینه ویروس کرونا به استان مازندران تخصیص یافت.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار