گراش سالانه 25 میلیون نشا صیفی جات تولید می کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: سالانه ۲۵ میلیون انواع نشاء صیفی و سبزیجات در گلخانه تولید نشاء این شهرستان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 01 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: حسن مرادی ابراز کرد: گلخانه تولید نشاء این شهرستان با سطح حدود یک هکتار، نشاء انواع صیفی و سبزیجات را تولید و به سایر شهرستان‌ ها و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان ارسال می‌کند.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این گلخانه، افزود: با اجرای این سیستم علاوه بر اینکه ۵٠درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است، عملیات محلول پاشی، سم پاشی و تغذیه نشاء نیز به صورت مکانیزه صورت می گیرد و 45 روز پس از کشت بذر، سینی نشاء آماده ارسال به مزارع می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : استفاده حداکثری از زمین، تولید نشاء‌های سالم، صرفه جویی در مصرف بذر، کاهش مصرف آب و هزینه کارگری از مهمترین مزایای کشت نشاء است.

مرادی با اشاره به افزایش قیمت بذر صیفی جات تصریح کرد : در این گلخانه علاوه بر اینکه نشا‌ءهای تولیدی در برابر بیماری‌ها و قارچ ها واکسینه می‌شوند و در نهایت نشا‌ءهای سالمی تولید می شود درمقایسه با کشت های سنتی به دلیل مدیریت بهتر شرایط درصد جوانه زنی بذر بیشتر و همچنین هدر رفت بذر نسبت به کشت‌های سنتی تا ۵درصد کاهش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار