سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

آذربایجان شرقی دو رکن سودآور بودن و و امنیت سرمایه گذاری را دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی گفت: سودآور بودن درکنار وجود امنیت سرمایه گذاری را از ظرفیت های سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی بیان و خاطرنشان کرد: حضور صدها هیات اقتصادی و پارلمانی خارجی در استان طی دو سال گذشته نشان از ظرفیت بالای سرمایه گذاری استان می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 08 September 2015

احمد محمدزاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان جلفا اظهار کرد: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در حال حاضر بسترهای توسعه اقتصادی در استان فراهم می باشد که باید از این فرصت به نحوشایسته و موثری استفاده کرد.

وی افزود: مزیت های بالفعل استان در بخش های تولیدی، گمرکات، گردشگری و کشاورزی از بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی است که می تواند رونق و توسعه در این بخش ها را به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار و 200 واحد تولیدی – صنعتی در استان تشریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و رفع موانع رونق واحدهای تولیدی در استان شتاب بیشتری گرفته است.

محمدزاده به تشکیل شورای گفت و گو با تجار و سرمایه گذاران در استانداری اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون، تحول شگرفی در افزایش جذب سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی در سطح استان صورت گرفته است.

محمدزاده ادامه داد: در راستای توسعه اقتصادی و فراهم کردن شرایط سهل سرمایه گذاری، مذاکرات اولیه با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان برای استفاده از مسیر ترانزیت آن جمهوری به کشورهای آسیای میانه آغاز شده و پیشرفت هایی داشته است.

وی وجود منطقه آزاد ارس و استعدادهای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، گردشگری و کشاورزی در این منطقه را ظرفیت بزرگی برای توسعه استان و شمال غرب کشور بیان کرد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان، وجود ظرفیت های بالا در این شهرستان را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه مفید ارزیابی کرد.

زاهد محمودی به توان بالای کشاورزی، آبزی پروری، گردشگری و حمل و نقل در شهرستان اشاره و تشریح کرد: همسایگی با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان، وجود گمرکات با سابقه و امکان ریلی آسان با سراسر کشور از مزیت های توسعه ای این شهرستان است.

وی افزود: با تلاش و برنامه ریزی دقیق و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق مرزی، شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این خطه مرزی رقم خورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ضمن حضور در نشست شورای اداری شهرستان جلفا از منطقه آزاد ارس، پایانه مرزی و گمرک جلفا بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار