مزار شهیده سه ساله ی اراکی گلباران شد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مزار شهیده ۳ ساله اراکی که در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیده بود، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) ،با حضور خانواده شهید، جمعی از مسئولین  آموزش و پروش، بسیج دانش آموزی و بنیاد شهید ، میراث فرهنگی و تعدادی از کودکان و نوجوانان عطرافشانی و گلباران شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، در این مراسم قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی
با اشاره به هم سن بودن شهیده  آرزومیرعشق اله با شهیده دشت کربلا حضرت رقیه(س)، گفت: این تقارن مبارک اهمیت برگزاری این مراسم را دوچندان می کند.
وی ادامه داد: شباهت دیگر شهیده دشت کربلا با شهیده میرعشق اله در این است که همانطور که شهدای کربلا خصوصا شهدای کودک، در ماندگار شدن یاد و خاطره آن حادثه و ادامه پیدا کردن راه شهیدان کربلا موثر بود، شهدای کودک و نوجوان دفاع مقدس  هم باعث شدند تا همگان بدانند این جنگ تحمیلی تنها علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع ترتیب دادند و این مهم سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس به شمار می رود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق به افراد بی دفاع و کودکان و نوجوان هم رحم نمی کرد ،یادآورشد: برکت دیگر برگزاری چنین مراسمی، حضور کودکان و نوجوان بر سر مزار این شهیده است چرا که این حضور باعث می شود بدانند این انقلاب با فدا شدن جان هم سن و سالان خودشان به اینجا رسیده و قدر آن را نیز بیشتر میدانند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمتی بیش از ۵۰ سال، در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی در سطح مدارس فعالیت می کند. این کانون در تمامی شهرستان های استان مرکزی با ۵۰ مرکز ثابت، سیار و پستی به فعالیت مشغول است.
در این مراسم از  مادر شهید به پاس فداکاری ایشان  با اجرای برنامه های ویژه قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار