همایش فرصت های کاری در حوزه گردشگری

علی خداپرست
کد خبر: ۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ 01 March 2015
رشد نامتعارف آمار جهانگردی ایران طی برنامه‌های اول و دوم توسعه‌ بیشتر معلول خاتمه جنگ و بازگشت منطقه به شرایط عادی بوده است‌ و با تکمیل ظرفیت‌های خالی مانده دوران جنگ نشانه‌های رکود و بحران در اقتصاد گردشگری ایران به تدریج هویدا شد.

انکار بحران از سوی مدیریت گردشگری کشور امکان مدیریت بحران را به کلی از میان برد و با وقوع حادثه 11 سپتامبر،بخش جهانگردی کشور،عملا در آستانه اضمحلال قرار گرفت.

ضعف سیاست‌گذاری بخش عمومی و بازاریابی ناکار و یک بعدی سازمان‌های بازاریابی مقصد برون رفت از بحران گردشگری را به تعویق انداخته است اما امید می‌رود کانال‌های‌ توزیع جدید امکان ارتقای سطح تقاضا را در بازار جهانگردی ایران‌ فراهم و قابلیت‌های بالقوه صنعت جهانگردی رابه فعلیت نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار تابناک از دانشگاه گیلان چهارمین جلسه از سلسله جلسات پویش اشتغال با موضوع فرصت های کاری در حوزه گردشگری شنبه 9اسفند ماه ساعت 13 با حضور جمعی از فعالان عرصه گردشگری  در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

همایش فرصت های کاری در حوزه گردشگری

خداپرست مسئول برگزاری این همایش در گفت و گو با تابناک هدف اصلی برگزاری این همایش را آشنایی دانشجویان با ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری اعلام کرد و افزود این همایش می تواند ایده های جدیدی برای اشتغال و کارآفرینی به دانشجویان بدهد.

استان گیلان یکی از مستعدترین استان های کشور در جذب گردشگر است که قطعا با توجه بیشتر به این امر می تواند موجب کاهش بی کاری در جامعه شود.وجود دریا ،کوه،جنگل و البته فرهنگ غنی گیلان از امتیازات اصلی این منطقه از کشور است.

همایش فرصت های کاری در حوزه گردشگری

همچنین مسئول برگزاری این همایش با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و مردمی،پویش اشتغال را نیز حرکتی در راستای این اهداف دانست و افزود :تنها راه مقاومت اقتصاد داخلی که از الزامات استقلال کشور هم هست؛ترویج کارآفرینی در جامعه به ویژه برای جوانان و دانشجویان است.

در ادامه خداپرست با ناکافی خواندن اقدامات و برنامه ریزی ها برای افزایش اشتغال،حرکتی همگانی در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی را خواستار شد و افزود:برای رسیدن به شرایط مطلوب می بایست همه ی بخش ها دست به دست هم دهند.این کار تنها از دولت ساخته نیست و حتی باید خیرین هم در این مسیر ورود کنند و خیریه های کارآفرینی به وجود بیا ورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار