مشاور وزیر صنعت در بوشهر:

بهره‌برداری از۸۰۰۰ طرح صنعتی در کشور

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در دوسال گذشته ۸ هزار طرح نیمه تمام صنعتی تکمیل و به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ هزار شغل فراهم شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 05 September 2015
بهروز ریاحی عصر امروز در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم شش استراتژی به عنوان برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود اظهار داشت: خروج از رکود یکی از برنامه‌های این وزارتخانه بود که تولید را سرپا نگه داریم.

وی، با بیان اینکه تا قبل از دولت یازدهم 35 درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل بود تصریح کرد: در دو سال گذشته 8 هزار طرح نیمه تمام صنعتی تکمیل و به بهره‌برداری رسید و 100 هزار شغل در کشور ایجاد شد.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: قانون رفع موانع تولید دارای 60 ماده است که 26 ماده آن مربوط به حوزه صنعت، معدن وتجارت است.

ریاحی با اشاره به دوره پسا تحریم بیان کرد: در دوره پسا تحریم سه استراتژی طراحی شده است که مشکلاتی در حوزه اقتصادی و صنعتی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مشترکی با کشورهای مختلف انجام می‌شود گفت: دراین سرمایه‌گذاری‌ها دانش وتکنولوژی به کشور منتقل و بومی سازی می‌شود.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه در صادرات با کشورهای صاحب تکنولوژی مشترک شریک می‌شویم افزود: بدنبال تهیه پروتکل‌های این طرح‌های مهم هستیم.

ریاحی با بیان اینکه 3 میلیون صنف در کشور فعال است گفت: در این صنوف 10 میلیون نفر ارتزاق می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی مواد معدنی نیاز مهم استان بوشهر است بیان کرد: باایجاد این پایانه زمینه توسعه صادرات مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار