پارک های علم و فناوری اشتغال زایند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:پارک های علم و فناوری می توانند در ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه ها اثر گذار باشند.
کد خبر: ۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹ 01 March 2015
جعفر قادری ، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:ایجاد مراکز رشد اقماری پارک علم و فناوری در شهرستان ها گامی موثر در کارآفرینی محسوب می شود و ضروری است مسوولان در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی به مزیت های پارک های علم و فناوری اشاره کرد و بیان داشت:توسعه این گونه پارک ها خط بطلانی بر محدودیت های صنایع ، منابع آب و خاک و زیست محیطی خواهد بود.

قادری ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس زمینه بهره گیری از دانش نیروهای متخصص برای تحقیقات و کاربردی کردن نتایج پژوهش در سایر استان ها و کشورهای منطقه را فراهم کرده است.

این نماینده مجلس بیان داشت:پارک علم و فناوری فارس باافزایش فضای فیزیکی زمینه پذیرش هرچه بیشترشرکت های دانش بنیان را فراهم کرده و این خود اقدامی مهم برای بهره گیری از نیروهای نخبه با ایده های نو محسوب می شود.

قادری افزود:با هدف توسعه پارک علم و فناوری فارس با حمایت مسوولان با تغییر کاربری زمین های اطراف آن ، زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره گیری آنها از مزیت های این پارک فراهم شده است.

وی اظهار کرد:ایجاد منطقه ویژه فناوری در شیراز با بهره گیری از معافیت های مالیاتی ، ارتقا علم و فناوری استان فارس و تبدیل یافته های علمی به کاربردی اقدام ارزشمندی است که هم اینک مسوولان این استان آنها را دنبال می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار