امام جمعه اردبیل در دیدار با برترین‌های کنکور:

تکیه بر نخبگان نقشه راه توسعه جوامع است

آیت‌الله سید حسن عاملی اهمیت جایگاه علم و برتری و پیشقدم بودن کشورها را در سایه دستیابی به علوم و فنون روز یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر بتوانیم در مسیر حمایت از نخبگان،‌ علما و بزرگان علمی کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درست انجام دهیم قطعاً راه سعادت را طی کرده و می‌توانیم به مرز پیشرفت و توسعه پایدار برسیم.
کد خبر: ۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 05 September 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تکیه بر نخبگان یک جامعه زمینه و نقشه راه توسعه برتر و شایسته را فراهم آورده و زمینه‌ساز یک حرکت تحولی در جامعه است.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با 54 نفر از برترین‌های کنکور استان اردبیل در آزمون سراسری سال 94 در اردبیل اظهار کرد: هر کشوری که امروز به نخبگان، علما و چهره‌های مفاخر علمی خود تکیه کرده به عنوان یک نقشه راه سعادتمند توانسته برتری و صلابت خود را حفظ کند.

وی اهمیت جایگاه علم و برتری و پیشقدم بودن کشورها را در سایه دستیابی به علوم و فنون روز یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر بتوانیم در مسیر حمایت از نخبگان،‌ علما و بزرگان علمی کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درست انجام دهیم قطعاً راه سعادت را طی کرده و می‌توانیم به مرز پیشرفت و توسعه پایدار برسیم.

امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه نباید فرصت‌های استثنایی را در مسیر توسعه و پیشرفت فراموش کرده و یا از یاد ببریم، گفت: ما اگر از قافله علم، پیشرفت‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین کشورهای دیگر عقب بمانیم دیگر جبران این کار بسیار سخت و دشوار است.

عاملی افزود: ما باید پا به پای دیگر ملل و کشورها در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم تا از قافله علم و پیشرفت‌های روزافزون آن عقب نمانده و پس رفتی را نیز شاهد نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما امروز باید به سرمایه‌های ارزشمند و گران‌سنگ خود بیشتر از گذشته بها داده و زمینه توانمندی‌ آنها را به عنوان نسل آینده‌ساز فراهم کنیم که این امر قطعاً نتایج و خروجی مشخص، مثبت و رو به جلویی را نیز دارد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد:‌ امروزه از علم به عنوان سلطان ملت‌ها و جوامع یاد می‌شود چرا که هر کشوری به علم همراه با عمل و کارآمدی آن دست پیدا کند دیگر از قافله پیشرفت‌ها عقب نمانده و روز به روز در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در آزمون سراسری امسال 54 نفر از دانش‌آموزان این استان رتبه زیر هزار را به دست آورده‌اند که 38 نفر آنها از مرکز استان هستند.

صابر سپهری تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا برای کنکوری‌ها و دانش‌آموزان سال سوم متوسطه آمادگی لازم برای حضور در آزمون سراسری فراهم آمده و امکان کسب موفقیت‌های بیشتر در این حوزه فراهم آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار