بزرگترین صعود سراسری۵۰۰ نفر از دانشجویان استان به قله سبلان

مسئول تربیت بدنی بسیج دانشجویی استان از صعود بی نظیر پانصد نفر از دانشجویان پسر آذربایجان شرقی به قله سبلان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 05 September 2015

به گزارش تابناک تبریز امیر علیزاده در خصوص این صعود بی سابقه در طی پنج سال اخیر گفت: به لطف خداوند و به همت بسیج دانشجویی استان موفق شدیم که بزرگترین صعود سراسری در سطح کشور در پنج سال گذشته را در قالب کنگره شهدای بسیج دانشجویی استان برگزار کنیم و نام صعود مزین به نام سردار شهید دانشجو اسدالله قربانی بود.

وی افزود: این صعود با حضور۳۶ گروه به تعداد ۵۰۰ نفر از دانشجویان و با حضور پنجاه نفر به عنوان تیم فنی انجام پذیرفت و با فتح ۹۳ درصد از دانشجویان به قله ۴۸۱۱ متری سبلان (سومین قله بزرگ کشور) تحقق یافت.

دبیر اجرایی این صعود با اشاره به اینکه چهارشنبه ساعت دوازده مراسم افتتاحیه با سخنرانی سردار کریمیان در منطقه شابيل آغاز گردید، خاطرنشان ساخت: مراسم صعود ساعت 6 صبح پنجشنبه آغاز و در ساعت 11 کنار دریاچه کوه سبلان، مراسم فتح قله با دعای امام زمان انجام گرفت و گروهها ساعت 14 برنامه صعود را به اتمام رساندند.

علیزاده تصریح کرد: 33 تیم از دانشجویان دانشگاهای آذربایجان شرقی و سه تیم از اردبیل، زنجان و تهران شرکت کرده بودند.

دبیر اجرایی جشنواره بزرگ ورزشی دانشجویان استان در سال 94، برنامه های آتی بسیج دانشجویی را حفظ این گروهها و صعودهای برنامه ریزی شده در طول سال عنوان کرد و اظهار داشت: صعود پانصد نفر از دانشجویان دختر نیز در 31شهريور سالجاری به قله کمال سهند از دیگر برنامه های مهم این ناحیه می باشد.

مدرس دانشگاههای استان تاکید کرد: هدف اصلی صعود به قله سبلان، نمایش استقامت قشر دانشجو بود که چون دشمن با استحاله فرهنگی سعی در شکستن استقامت و پایداری قشر جوان کشور دارد و چون کوه نماد استقامت است با صعود دانشجوها، استقامت قشر جوان را نشان دادیم.

وی در پایان یادآور شد: هدف دیگرمان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحصیل، تذهیب، ورزش و عمل به فرمایش مقام عظمای ولایت در خصوص توسعه ورزش همگانی بود.

شایان ذکر است این صعود حاصل کار شبانه روزی و برنامه ریزی سه ماهه امیرعلیزاده دبیر اجرایی صعود سراسری و مسئول تربیت بدنی بسیج دانشجویی استان مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار