سرویس‌دهی روزانه 100 پرواز در فرودگاه رشت‌

کد خبر: ۸۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 03 September 2015

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت از امکان سرویس‌دهی روزانه به 100 پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه خبر داد.
خبرگزاری فارس: سرویس‌دهی روزانه 100 پرواز در فرودگاه رشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فتاح رضوانی عصر امروز در جریان بازدید از فرودگاه گیلان با اشاره به افزایش 3 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت اظهار کرد: در مدت 24 ساعت از شبانه‌روز می‌توانیم به 100 پرواز داخلی و خارجی سرویس‌دهی کنیم.

وی فرودگاه سردار جنگل رشت را یکی از فرودگاه‌های پر اهمیت و با تجهیزات کامل ناوبری در کشور عنوان کرد و افزود: استقبال خوبی از صنعت هوانوردی در گیلان نمی‌شود.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت، شرکت مادرتخصصی هواپیمایی را یک شرکت درآمد ـ هزینه‌ای خواند و بیان کرد: نسبت درآمد به هزینه در فرودگاه رشت 1 به 7 است و 7 برابر درآمد در بخش‌های مختلف هزینه می‌کنیم.

رضوانی با بیان اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت از اعتبارات منابع ملی برخوردار نیست، تصریح کرد: فرودگاه مذکور از منابع کم استانی محروم است.

وی از سرمایه‌گذاری 74 میلیارد تومانی برای زیرساخت فرودگاهی در بخش‌های عملیات هوانوردی و فرودگاهی سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: 3 درصد از منابع مذکور از محل اعتبارات استانی تامین شده‌است.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به چالش‌های این فرودگاه، خاطرنشان کرد: هجوم مراکز و مناطق مسکونی به طرف فرودگاه سردار جنگل رشت و رشد شهر به طرف فرودگاه، جانمایی فرودگاه را به مخاطره می‌اندازد.

رضوانی خواستار تامین اعتبار برای اجرای طرح جامع فرودگاه سردار جنگل رشت شد و اظهار کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند تملک 160 هکتار از اراضی فرودگاه سردار جنگل رشت است.

وی با بیان اینکه تملک اراضی مذکور از محل درآمد فرودگاهی کشور ممکن نیست، یادآور شد: نیاز است مسئولان استان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه تلاش کنند.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت ساخت‌وسازهای بی‌رویه را یکی از تهدیدهای اصلی این فرودگاه برشمرد و بیان کرد: رودخانه‌های «هشترود» و «جی5» از تهدیدات اصلی فرودگاه سردار جنگل رشت محسوب می‌شود.

رضوانی به تشکیل کمیته حمل‌و‌نقل هوایی گیلان برای نخستین‌بار در کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از چالش‌های فرودگاه سردار جنگل رشت از طریق کمیته مذکور در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار