مطرح کردن عقاید گروه های سیاسی در مساجد جوانان را از مساجد زده می کند

کد خبر: ۸۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 02 September 2015
تابناک گیلان: غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم استفاده از مساجد برای تبلیغات انتخاباتی از سوی احزاب و گروه های سیاسی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مسجد مکانی دینی است و جایگاه کاملا مشخص دارد، اگر بخواهیم از مساجد بهره برداری های سیاسی و جناحی کنیم چون گروه ها و جریانات سیاسی طرفداران خاص خودشان را دارند بنابراین مسجد برای عده خاصی می شود، این در حالی است که مسجد محل عام است و محل خاص نیست.

وی اظهار کرد: مسجد متعلق به همه مسلمانان است و ما می بینیم اهل تشیع و تسنن با هم و در یک صف می نشینند و نماز می خوانند و باید تدبیری اتخاذ شود که این مکان برای افراد خاص و گروه جریان خاص نشود.

جعفرزاده ادامه داد: در واقع مسجد خانه خداست و اگر خدایی ناکرده جوانی به دلیل اینکه مسایل خاصی از سوی گروهی یا جریان سیاسی در مسجد مطرح می شود و نخواهد درگیر آن مسایل نشود دیگر به مسجد نرود قطعا برای جامعه اسلامی خوب نیست.

وی تأکید کرد: در واقع وقتی که ما پای مسایلی را به مساجد می کشانیم که هیچ جذابیتی برای جوانانمان ایجاد نمی کند بلکه آنان را از مساجد نیز زده می کند اقدام خوبی در جامعه اسلامی نیست.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: امسال که سال انتخابات است باید همگان به ویژه امامان جماعت مساجد مراقب این موضوع باشند و این پایگاه های دینی و مردمی را از گزند این گونه مسایل به دور بدارند.

وی گفت: در مساجد مباحث دینی و سیاسی مطرح شود و اتفاقا باید اینگونه باشد که مسایل سیاسی روز برای مردم تبیین شود اما نباید مساجد را درگیر مسایل انتخاباتی و حاشیه های آن کنیم زیرا این موضوع بدترین لطمه را به این مکان های دینی می زند. / شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار