مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خبر داد:

۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه هدف‌گذاری در زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در یزد به صورت کامل محقق نشده، گفت: ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در یزد انجام شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 31 August 2015

به گزارش تابناک یزد،علی نمازی  در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال، اظهار داشت: تحقق شعار امسال، توسعه همه جانبه و پیشرفت اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

وی با بیان این مطلب که تحقق این شعار نتایج خوبی برای مردم و دولت دارد، گفت: تلاش‌های خوبی در راستای حفظ آرامش اقتصادی در استان یزد انجام شده و در ادامه هم این تلاش‌ها دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این مطلب که مجموعه دستگاه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی استان یزد آمادگی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها را دارند، گفت: ارتباط با رسانه‌ها و تعامل بیشتر با خبرنگاران زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه را فراهم می‌کند.

نمازی گفت: خانواده وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان یزد یک خانواده 5 هزار نفری هستند و این وزارتخانه به عنوان یک ابر وزارتخانه، شناخته می‌شود چرا که هر یک از اداره کل‌های این وزارتخانه به اندازه خیلی از وزارتخانه‌ها شرح وظیفه و کار دارند.

وی با بیان این مطلب که نخستین وزارت‌خانه‌ای که اقدام به تدوین سند راهبردی چهارساله دولت تدبیر و امید کرد، این وزارت‌خانه بود، در ارتباط با اهداف راهبردی استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی گفت: از جمله این اهداف می‌توان به بهبود محیط کسب و کار استان‌ها، افزایش جلب مشارکت بخش خصوص در طرح‌ها و پروژه‌های استان،  و گسترش پژوهش‌های کاربردی در استان‌ها اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به کاهش تورم از 40 درصد به 14 و هشت دهم درصد، گفت: کاهش تورم، ثبات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در استان را به دنبال دارد.

نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در استان یزد با اشاره به افزایش یک درصدی نرخ مشارکت اجتماعی، گفت: افزایش دو و نیم برابری استفاده از ظرفیت‌های درآمدی استان، افزایش 60 درصدی حجم معاملات سهام و رسیدن به دو هزار و 895 میلیون سهم در پایان سال گذشته از جمله اقدامات دولت در استان یزد بود که بیانگر توسعه بازار سرمایه استان یزد است.

نمازی دوران پساتحریم را یک فرصت و تهدید دانست و گفت: استفاده از شرایط یا فرصتی که به در دوران پساتحریم به وجود آمده یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دست کار قرار گرفته و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اشاره به اینکه به اهداف دست پیدا نشده، گفت: اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای 19 سرمایه‌گذار داشتیم که توسط این سرمایه‌گذاران 30 میلیون دلار وارد استان شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در ارتباط با مشکلات پیش روی اقتصاد استان یزد، گفت: مهمترین تنگناهای اقتصادی استان را می‌توان وجود بیش از 1400 طرح نیمه تمام استانی، بیکاری جوانان تحصیل کرده که بیشتر بانوان هستند و عدم تامین مالی مناسب بخش تولید دانست.

نمازی در ارتباط با سهام عدالت، گفت: ثبت‌نام بیش از 97 درصد مشمولان سهام عدالت انجام شده و حدود 620 هزار نفر در استان مشمول این سهام هستند که حدود 60 درصد جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تسنیم،وی طرح‌های نیمه تمام را مشکل مهم اقتصاد کشور دانست و گفت: پیشنهاد داریم که اولویت‌بندی 1400 طرح به ترتیب درصد پیشرفت انجام شود که بتوانیم تعدادی از پروژه‌ها را به پایان برسانیم و علاوه بر اشتغال‌زایی، زمینه پیشرفت اقتصادی و فراهم شدن زمینه برای ساخت دیگر پروژه‌های نیمه تمام را فراهم کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد استفاده از بخش خصوصی و توان سرمایه‌گذاران خارجی مطابق با قوانین کشور برای مشارکت تامین نقدینگی و پیشرفت و تکمیل این طرح‌ها، استفاده از صندوق تامین ملی و استفاده از توان بازار سرمایه را در زمینه تکمیل این طرح‌ها ضروری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار