افضلی فرد: نباید تجهیزات سفارت ایران در تاجیکستان تصاحب شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: ما مکاتباتی را با وزارت امور خارجه انجام دادیم تا جلوی تملک و تصاحب املاک و تجهیزات سفارت ایران در تاجیکستان گرفته شود.
کد خبر: ۸۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 29 August 2015

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده باید از طریق سفارت ایران در تاجیکستان املاک و تجهیزات سفارت به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت می‌رسید تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی آن گرفته می‌شد که با وجود پیگیری سفارتخانه، مسئولان دیپلماسی کشورمان در این زمینه قصور کرده و به این زمینه اهمیت ندادند.

وی گفت: نباید اجازه دهیم تا املاک، امکانات و تجهیزات از بین رفته یا توسط دولت تاجیکستان تصاحب و تملک شود که این حرکت ظلم به کشور خواهد بود.

وی رایزنی‌های انجام شده در وزارت امور خارجه را با تشکیل جلسات مستمر در پایان بخشیدن به این وضعیت به شکل منطقی یادآور شد و گفت: امیدواریم با رایزنی‌های وزارت امور خارجه هرچه سریع‌تر این معضل برطرف شده و جلوی تصاحب و تملک این املاک و تجهیزات در کشور تاجیکستان گرفته شود.

اصل قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به نفع کشور است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به مصوبه اخیر مجلس در ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و اجرایی گفت: هدف مجلس از این کار ایجاد فرصت تولید و اشتغال خیل جوانان به ویژه تحصیل‌کردگان است.

افضلی‌فرد بیان کرد: نباید به خاطر برخی حواشی اصل مسئله در این موضوع زیر سئوال رفته یا در اجرای قانون شک و شبه‌هایی وجود داشته باشد، چراکه این مصوبه مجلس راه را برای ایجاد اشتغال برای جوانانمان فراهم می‌آورد.

وی اظهار کرد: دولت موظف شده است تا بازنشستگان را در دستگاه‌های دولتی به‌کارگیری نکند و در این زمینه انتظار می‌رود در همه دستگاه‌ها و نهادها قانون مصوب در مجلس مراعات شده و از به‌کارگیری افراد بازنشسته جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به استثناها در این قانون اشاره کرد و گفت: در همه قوانین استثناهایی وجود دارد که این استثناها به خاطر حفظ منافع یا مصالح یک کشور است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از استثناها را هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: ما نمی‌توانیم دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مجاب کنیم که از اساتید بالای 50 سال استفاده نکنند، چراکه این کار خدشه‌ای به نظام علمی و توسعه فناوری‌های کشور وارد می‌کند.

افضلی‌فرد دیگر بخش‌های مستثنی‌شده را در این قانون، هیئت وزیران اعلام کرد و گفت: اصولا مخالف به‌کارگیری افراد پیر و سالخورده در هیئت دولت هستیم اما دولت باید از افراد کار آزموده، مجرب و باسابقه در عرصه مدیریتی استفاده کند تا امکان توسعه کشور فراهم آید.

وی اضافه کرد: ایثارگران بالای 70 درصد نیز از این قانون مستثنی شدند که تعداد کمی از ایثارگران را شامل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان سخنان خود اظهار کرد: با کنار گذاشتن این استثناها در مجموع این مصوبه مجلس در حل مشکلات بیکاری جامعه راهگشا خواهد بود و اصل قانون به رفع موانع کشور کمک کرده و به نفع نظام خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارمندجهادکشاورزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
جناب آقای افضلی فرد
قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اگراجراشود بسیارمفیدبرای کشورواستان اردبیل می باشدوشماکه درکمیسیون اصل نود حضورداریدجهت نظارت براین قانون پیشنهادمی کنم ابتدابرای تسریع دراجرایی شدن ازاطرافیان نماینده ها شروع کنید زیرا باجناق یکی از نمایندگان چندسال است ازبازنشستگی اش درجهادکشاورزی استان اردبیل می گذرد درسه پست مهم جهادکشاورزی استان مسئولیت دارد ومدیریت می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
آقای رضا محسنی ثمرین معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی استان اردبیل چند سال از بازنشستگی اش می گذرد امیدوارم با اجرای این مصوبه به بازنشستگی نایل گشته و میدان مدیریتی را به جوانان واگذار کند و نزدیک به ۲۰ ساله در این پست و ذیحسابی خدمت می کنند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار