افزایش ۴۰ درصدی میزان بارش‌های امسال

منصور ستوده با اشاره به اینکه ورودی سد اکباتان در حال حاضر ۷.۸ مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی این سد ۳۴.۸ میلیون مترمکعب معادل ۱۰۰ درصد حجم مخزن است که ۱.۳ مترمکعب در ثانیه برای مصرف شرب و ۶.۵ مترمکعب در ثانیه سرریز می‌شود.
کد خبر: ۸۴۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 03 May 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بارش ۴۴۸ میلیمتری نزولات جوی در سال آبی جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۴۴۸ میلی‌متر بارش در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی داد.

به گزارش ایسنا، ستوده با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۹ میلی‌متر بارش در استان رخ داده بود، اظهار کرد: میزان بارش‌های امسال نسبت به آمار بلندمدت که ۳۲۱ میلیمتر بوده، افزایش ۴۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد اکباتان در حال حاضر ۷.۸ مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی این سد ۳۴.۸ میلیون مترمکعب معادل ۱۰۰ درصد حجم مخزن است که ۱.۳ مترمکعب در ثانیه برای مصرف شرب و ۶.۵ مترمکعب در ثانیه سرریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد سد آبشینه پر است، خاطرنشان کرد: ورودی سد آبشینه ۰.۲ مترمکعب در ثانیه و حجم آن ۴.۴۹ میلیون مترمکعب است.

وی یادآور شد: ورودی سد شیرین‌سو ۰.۲۳ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم این سد ۴.۳۸ میلیون مترمکعب است که ۹۹ درصد حجم این سد را شامل می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه سد کلان ملایر نیز به طور کامل پر است، بیان کرد: ورودی سد کلان ۶.۲ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی این سد ۴۴.۹ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه سد سرابی دارای ۲.۰۸ مترمکعب در ثانیه ورودی بوده است، افزود: حجم این سد ۹.۱۱ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد حجم سد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از حجم سد شنجور پر است، یادآور شد: ورودی سد شنجور ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم ۲.۵ میلیون مترمکعب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار