مهدی یحیایی بیان کرد:

بازرسی از واحد‌های صنفی استان سمنان در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است

به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسی از واحدهای صنفی در استان درسال گذشته ، 12درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۳۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 12 April 2020

۵۴ بازرس بازار شب یلدا را در استان سمنان پایش می‌کنند - خبرگزاری ...

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ، 59هزار و 613 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 97 ، 12درصد رشد داشته است.

وی افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد 5181 مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

مهدی یحیایی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 4399 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 50از نظر تعداد تخلف 41درصد و از نظر تعداد پرونده متشکله 44درصد افزایش داشته است.

یحیایی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر 265 میلیارد و 316 میلیون ریال کشف که در مقایسه با سال گذشته حدود 13درصد رشد داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی و تأکید مؤکد بر توانمندی های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک را از مهمترین برنامه های سازمان صمت می باشد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار