بهره برداری از سد‌های سرشاخه گیر در غرب مازندران

ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق نوشهر و تنکابن با هدف جلوگیری و کاهش از خسارت سیلاب تا دهه فجر امسال ساخته و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۸۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 26 September 2019

 ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق سیل گیر شهر‌های نوشهر و تنکابن دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با بیان اینکه کشاورزان و دامداران غرب استان بر اثر طغیان رودخانه‌های سیل آسا این شهرستان‌ها پارسال دچار خسارت‌های زیادی شدند گفت : برای جلوگیری از خسارت‌های سیل احتمالی ، ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در غرب استان آغاز شده است که ۲ تا از این سد‌ها در حوزه تنکابن یک مورد آن در سرخرود و یک مورد دیگر نیز در نوشهر قرار دارد.
عبدالرضا سنگاری افزود : ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق نوشهر و تنکابن با هدف جلوگیری و کاهش از خسارت سیلاب تا دهه فجر امسال ساخته و افتتاح می‌شود.
وی گفت : ساخت سد‌های سرشاخه گیر در حوزه تنکابن و رامسر نیز تا اوایل بهار سال ۹۹ افتتاح می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر با اشاره به اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از وقوع سیل پارسال در غرب مازندران گفت : ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جلوگیری از وقوع سیل به غرب استان اختصاص یافت.
سنگاری افزود : برای پیشگیری از خسارت‌های سیل احتمالی امسال نیز ۲ عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در غرب استان صورت گرفته است.
او گفت : عملیات مکانیکی انجام شده ایجاد سد‌های سرشاخه گیر و عملیات بیولوژیکی مانند کپه کاری و نبات کاری بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر افزود : جلساتی با استاندار مازندران صورت گرفته که برای کاهش خسارت‌های احتمالی سیل به مردم بودجه‌ای از طرف استانداری نیز به غرب استان اختصاص یابد تا در ۵ سال آینده هیچ مشکلی از بابت سیل غرب استان را تهدید نکند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار