آغاز برداشت برنج در مغان

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان از آغاز برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 22 September 2019
آغاز برداشت برنج در پارس‌آباد مغان

 

به گزارش ایرنا، حسن نظیفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد، طوری که امسال بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس‌آباد به کشت برنج اختصاص یافته است.

او اظهار داشت: برنج در پارس‌آباد در ۲ نوبت اول و دوم و بیشتر در اراضی کناره‌های ارس موسوم به شامات کشت می شود و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس تامین و برای آبیاری که آب آنها بلااستفاده بوده و از پایاب مزارع برای برنج که تحویل آب بصورت حجمی هم نبوده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۱۰۰ تن برنج سفید برداشت و عملیات شالی‌کوبی نیز توسط پنج کارخانه شالی‌کوبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی پارس‌آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تشریح کرد: پارس‌آباد مغان از جمله شهرستان‌های استان است که سهم بسزایی در تولید بذر شلتوک و برنج سفید دارد و برنج مغان زبانزد خاص و عام شده است.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد ، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع هاشمی و طارمی است که جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور و دنیا بوده و از شهرت و جایگاهی خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد.

بخش زیادی از برنج برداشتی در شهرستان پارس‌آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد و بخش دیگری از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار